RSS Feed

Ce le lipseste romanilor

vezi toate articolele de
29 Mar 2011 la 12:17 83 comentarii 2049 vizualizari.

M-am plictisit groaznic sa aud comparatii intre noi si ei – intre romani si occidentali. Noi nu reusim sa pastram curatenie, sa stabilim un sistem functional de administratie publica, sa stam la coada, sa fim civilizati, politicosi, punctuali, sa organizam traficul, sa educam copiii, sa investim in ce e cu adevarat important, sa nu poluam, sa mancam sanatos, sa avem emisiuni decente, invitati speciali bine pregatiti, purtatori de cuvant fluenti, europarlamentari sanatosi la cap, necorupti, autoritati influente, medici si profesori bine platiti, scoli dotate, vedete talentate, scriitori care nu mor de foame, sisteme de dezapezire care nu sunt luate prin surprindere de ninsoare…

Cum au reusit alte tari care nu au avut resursele noastre naturale si terenul productiv (vezi Elvetia), care au trecut prin razboaie epuizante (vezi Germania), care au trebuit sa supravietuiasca unei bombe atomice (vezi Japonia) sa renasca si sa ajunga lideri ai lumii noastre? In absolut toate emisiunile TV se fac comparatii. In special acum, odata cu dezastrul tragic din Japonia am auzit doar – “daca se intampla asta la noi… era de 100 de ori mai rau”, “ai vazut cum stateau la coada sa primeasca apa? romanii nostri s-ar fi inghesuit si multi ar fi murit calcati in picioare”, “incredibil ce bine pregatiti au fost pentru cutremur, nu intrau in panica deloc, tsunami-ul a fost cel care a facut de fapt cele mai mari pagube… la noi cred ca vedeai numai oameni care alergau de nebuni pe strada tipand…”.

Putem lua cel mai banal exemplu pentru a concentra intreaga problema. Comportamentul romanilor la metrou. De la modul in care se posteaza in fata usilor incercand sa intre inainte ca ceilalti sa coboare, la faptul ca putini respecta regula de a se aseza pe partea dreapta a scarii rulante, pentru a-i lasa pe cei care vor sa urce mai repede pe stanga, la felul in care se imbulzesc sa urce primii pe scara, nerespectand coada care se formeaza, la felul in care ii lovesc pe ceilalti cu ghizdanul sau geanta cand se intorc.

Mi-a luat foarte mult sa gasesc o explicatie pentru toate aceste comportamente. Primul lucru pe care l-am descoperit este ca se leaga intre ele – faptul ca romanii cu functii importante sunt corupti se leaga de faptul ca arunca hartii pe jos, nu sunt punctuali si refuza sa stea la coada. Faptul ca invitatii speciali nu sunt pregatiti, sau daca sunt pregatiti nu sunt luati in serios de moderatori, se leaga de faptul ca romanii nu mananca sanatos. Faptul ca romanii nu sunt destul de atenti incat sa nu loveasca in stanga si in dreapta cand se grabesc se leaga de faptul ca le place la nebunie sa injure, sa caute nod in papura, sa vorbeasca pe altii de rau cand ei n-au realizat mare lucru, sa-si ia masini scumpe si apoi sa nu aiba bani de paine, sa critice in loc sa construiasca.

Apoi, am descoperit motivul care sta in spatele tuturor acestor comportamente. Este atat de simplu incat am ras cu durere cand am descoperit. Romanii nu au simt social. Acesta este adevarul trist. Partea buna este insa ca acest simt se poate educa.

Am gasit raspunsul la workshopul de improvizatie Improvisneyland. Aici am facut un joc care se chema simplu: “Numaratul pe intuneric”. Cel mai simplu si mai greu joc pe care l-am jucat vreodata. Cel mai revelator.

Trebuia sa stam in cerc, cu ochii inchisi, cu spatele unii la ceilalti si sa numaram. Fiecare sa spuna un numar. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7… Singura regula era sa nu spunem mai multi, in acelasi timp, acelasi numar. Aveti idee cat de greu este? La inceput faceam ceva de genul: 1, 2, 3, 3… 1, 2, 2, 2… 1, 2, 3, 4, 5, 6, 6.  Dupa fiecare greseala, o luam de la capat. Apoi ceva minunat a inceput sa se intample. Sa ne simtim unii pe ceilalti la un nivel supra-personal. La un nivel social sa-i spunem.

Am inceput sa simtim care este locul nostru in grup, care este si locul celorlalti – a fiecaruia in parte. Unii erau mai curajosi, spuneau numarul primii si mai des. Altii mai timizi, asteptau un moment in care nimeni nu zicea nimic si doar atunci spuneau repede, numarul lor. Apoi am scapat, incet, toti de frica (si celor curajosi le era de fapt frica, vroiau sa spuna primii ca sa nu existe posibilitatea de a se suprapune cu altcineva). Si atunci am inceput sa simtim cum ne aducem contributia grupului. Daca urma 21 stiam ca asta e numarul meu si trebuia sa-l spun. Si ceilalti, intr-un fel misterios simteau ca nu e randul lor si asteptau ca numarul 21 sa fie spus.

Dupa reluarile de la inceput – si au fost destul de multe – am numarat impreuna pana la 60. Va vine sa credeti? A fost una dintre cele mai profunde experiente pe care le-am avut. Si la multe alte jocuri de la workshop am simtit mici revelatii, insa la jocul acesta am inteles cel mai mult despre mine si oamenii din jur. Despre societate. Despre cum ar trebui ea sa functioneze, intr-o armonie perfecta – asa cum se intampla pe scena intr-o piesa de teatru, intr-o orchestra sau o formatie de muzica rock, intr-o coregrafie de dans, intr-un stol de pasari calatoare sau intr-un musuroi de furnici. Fiecare sa-si stie rolul si sa-l simta pe al celorlalti. Sa comunice la nivel social, sa se ajute reciproc. Asta lipseste romanilor :)

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60. Armonie perfecta :)

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



83 comments
  • 1

    Unu …

  • 2

    Nu vroiai cumva sa spui: “Cum au reusit alte tari care nu au avut resursele noastre naturale si terenul productiv (vezi Elvetia), care AU trecut prin razboaie epuizante (vezi Germania), care AU au trebuit sa supravietuiasca unei bombe atomice (vezi Japonia) sa renasca si sa ajunga lideri ai lumii noastre?”

    ??

    germania A TRECUT prin razboaie epuizante, nu: “care nu a trecut prin razboaie …” … sau “care nu a trebuit … unei bombe atomice”.

  • 3

    bine măi!

    doi…

  • 4

    Da’ parca tot lipseste un lider … asa ca la cercurile Misa.

  • 5

    Felicitari pentru articol…puncteaza exact ce lipseste intr-adevar romanilor.

  • 6

    Cum au reusit alte tari care nu au avut resursele noastre naturale si terenul productiv (vezi Elvetia), care <<>> au trecut prin razboaie epuizante (vezi Germania), care <<>> au trebuit sa supravietuiasca unei bombe atomice (vezi Japonia) sa renasca si sa ajunga lideri ai lumii noastre?

    ???

  • 7

    Cel mai penibil articol scris vreodata, trebuie cineva destul de destept sa puna totul la punct. Toate nu merg si cu numaratul pana la 69 nu rezolvi nimic te asigur. Si nu te mai uita la tv ca oricum nu intelegi nimic, faptul ca arunc eu o hartie pe jos nu e cel mai nasol lucru care s-a intamplat in Romania. Si dc e sa ma intrebi pe mine faptul ca nu e nimeni care sa ma corecteze(fie si prin amenda dc cei 7 ani de acasa nu au ajutat) e o mare greseala. Englezii sunt acasa la ei mielusei, pt ca au sitemul ala gen Big Brother dar cand ies din tara isi dau in petec (nu ma refer la aia desptepti ma refer la cocalarii lor ca au si ei).

  • 8

    “Sa comunice la nivel social, sa se ajute reciproc. Asta lipseste romanilor”

    Crezi ca asta ne lipseste ca fiinte? Vai de capatana ta.

    Vrei sa stii de ce Japonezi sunt asta?,. Fiindca viata lor mereu afost stantata de atinge perfectiunea. De crea o friziune intr-o societate perfecte. Prin perfectiunea lor, ei niciodata nu s-au lasat de a deveni victime de soarta. Exista o dorinta reciproc in firea japonezul de atinge o diciplinatie reciproc.

    Romanul este mereu lasat sa fie o victima clara de o soarta presdestinatiei. Fiinca noi niciodata nu am avut o cultura imperica. Cultura noastra noastra inferioara, ne lasa sa straduim catre o societate inferiora. Fiindca s-a instalat o cultura imensa si grandeur in subconstienta noastra de a exista… Nu exista in normul nostru, asa cum este in normul japonezul, sau in francezul, sau englezul….

    Romanii sunt inferior ca fiinte, asta este realitatea. Daca romanul si-a r fi dat seama. Atunci, probabil, doar probabil. Eram acum o super-tara cu vreo de 20-30 de laurettes. ERam mandrii ca romanii, daca cream ca englezii, japonezii, chinezii, sau suedezi, am creat ceva extradoinar, ca popor pentru planeta asta.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 15:42:58 | Raporteaza
  • 9

    Fiindca nu s-a instalat o cultura imensa si grandeur in subconstienta noastra de a exista…

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 15:44:37 | Raporteaza
  • 10

    Lasă, Anti, nu mai corecta, că noi ne înţelegem. E nevoie doar să apari şi noi ştim.

    Fără grandeur, fără sublim, fără înalt. Cine dracu’ a auzit de Eminescu?

    Ah, şi să nu uităm: jet la turci!

    Cum cine? Noi, astea de purtăm fustă!

  • 11

    ce le lipsete romanilor…?!

    Alti romani evident.

  • 12

    Romanilor le lipseste Evul Mediu. Noi am sarit peste aceasta etapa istorica atat importanta, etapa in care popoarele occidentale au invatat sa traiasca impreuna, sa se respecte in orase cetati, sa fie “cetateni”. Noi nu prea avem orase cetati. Sunt in Ardeal, e drept, dar acolo e “alta tara”, sunt alte influente. Noi nu ne putem numi cetateni, noi suntem “populatie”, nu convietuim dupa niste reguli (doar pe hartie, ele nu se pot pune in practica), nu am invatat sa ne respectam unii pe altii si nici nu o vom face prea curand. Cred ca suntem in urma cu 500 de ani fata de occident. Evul Mediu a avut rolul asta, printre altele, de a civiliza populatia, de a o transforma de-a lungul secolelor – chiar cu forta, prin mijloace care acum ar fi considerate “barbare” – din populatie in “cetateni”. Ei, occidentalii, au intiparite aceste reguli de convietuire de generatii intregi. La ei e o traditie.

  • 13

    Uita-te la poporul persian. Este extradoinar cum persiani reusesc pe unde se duc. Medici, profesori. sef de IT. De ce? Fiindca au in continuare marele persia in subconstienta lor. Este imperica in continuare. N-ai sa te te faci un ratat ca persian. Fiindca cultura tarii nu te lasa. Esti nascut prin firea culturii, care naste si civilizatie.

    Iar cultura romaniei oglindeste societatea romaneasca.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 16:23:27 | Raporteaza
  • 14

    Asa ca Nora…Fi o romanca adevarata, si JET….

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 16:24:25 | Raporteaza
  • 15

    Aşa e, Anti. Acuşa îmi fac valiza. În subconştienţa mea bălteşte o chestie nedefinita şi deloc “imperică”. Nu ca în subconştienţa unei “persiene”.

    Sunt provincială, port şosete flauşate. Crezi că e frig la turci?

  • 16

    of of of of romancuta mea…of of…romancele si sarcasmele lor. Zi si mie te rog. un Pictor roman care se ridica la o valoare imperica? Zi si mie un pictor roman ca Schwabe sau Caravaggio.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 16:37:48 | Raporteaza
  • 17

    Nu ştiu, Anti. Că de-aia te şi ascult şi mă duc la turci. Subconştienţa mea e în genunchi, pe coji de nucă.

  • 18

    Stau si gandesc ca nici turci nu te vrea…

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 17:19:25 | Raporteaza
  • 19

    Păi şi încotro s-o apuc, glas crud al “subconştienţei” mele, biciul şfichiuitor al lucidităţii noastre ce eşti?

    Uită-te la mine: stau pe prag, cu valiza în mâini, picioarele în frig şi praf şi tu-mi spui că nici Cornul de Aur nu mă vrea! :(

  • 20

    Nora, nu exista in normul tau asa cum este in normul turcul!

  • 21

    Anti, esti jenant. Tu nu te-ai saturat? Mie mi-ar fi rusine sa vorbesc ca tine, mai ales cand tu nici macar nu reusesti sa vorbesti gramatical corect intr-o limba a unui popor asa de “barbar” si josnic. Daca suntem asa de prosti, cum naiba nu reusesti sa scrii corect limba noastra, a unor primitivi numai buni de epoca de piatra? Si eu critic multe lucruri, inclusiv de la altii, dar nu sunt asa de categorica pentru ca stiu bine unde duc generalizarile. Tu ar trebui sa stii asta si sa nu repeti greseala (vezi sub-oamenii care trebuie eliminati … acum 70-60 de ani ghici cine era in categoria asta?).

  • 22

    Edle, m-am răzgândit. Acum ştiu ce m-ar face fericită. Nu Bardem, nu pantofi, nu diamante, nu lumină, nici toate astea combinate! Ci un norm normal şi să nu mai fiu aşa de “presdestinată”!

    Morringain, nu-l goni pe domnul Anti, te rog frumos! Dumnealui are mereu să ne împărtăşească nişte “grandeuri”!

  • 23

    Anti, na-ţi-o!

    dacă nu-ţi blace aici la romîni,

    Jet la turci, bre!

    :P

    alt Dromaderii nărăvaşi
    2011-03-29 18:09:18 | Raporteaza
  • 24

    Nora, pe mine ma plictiseste groaznic repetitia. Stiu, nu as fi buna de japoneza:D

  • 25

    Anti Nationalist, ai atata “grandeur” si “imperic” in discursul tau, ca ne-ai inrobit mintile subdimensionate. Daca am fi si noi persani, te-am urma ca pe un Hitler al orientului. “Medici, profesori, sefi de IT”, persani care reusesc, asa ne spui tu. Cum oare de europenii ii stiu pe iranienii tai ca pe niste primitivi si puturosi? Unde oare se ascund valorile astea, ca pe la noi ajung numai “comersanti” de humus, studenti repetenti si femei cu sacul in cap? Hai sa facem asa: eu iti spun un sculptor roman de renume mondial, Brancusi. Tu invata macar sa scrii corect in limba romana, in 5 ani de acum incolo. Dupa aia, ne mai povestesti despre natii superioare si inferioare.

    alt ce ghevara mea
    2011-03-29 18:13:18 | Raporteaza
  • 26

    Voi nu vedeti ca asta se preface? Asta-i strain cum sint eu chinez! Nu vedeti ca zice “Cultura noastra noastra inferioara, ne lasa sa straduim catre o societate inferiora. Fiindca s-a instalat o cultura imensa si grandeur in subconstienta noastra de a exista…”

    Deci e de-al nostru’ da-l draq…

    alt Anti-anti-nationalist
    2011-03-29 18:16:30 | Raporteaza
  • 27

    Uf, nu ştiţi deloc să-l gustaţi pe domnul Anti. Domnul Anti e mai… ionescian aşa! Nu trebuie să-l luaţi… balzacian.

    Zi-le şi tu, Edle!

  • 28

    Eu mor de ras.

  • 29

    Edle, râzi pentru că n-ai grandeur. Dacă aveai grandeur, nu mai râdeai. Vai de tine şi de normul tău ăl prăpădit!

  • 30

    @Georgiana In al doilea paragraf trebuie sa corectezi 2 greseli de logica a frazei: “au trecut prin razboaie…”, respectiv “a(u) trebuit sa supravietuiasca”, in loc de “NU au trecut…” etc., altfel e un non-sens (Germania si Japonia au trecut prin experientele respective). Te-ai lasat furata de primul “nu”, referitor la Elvetia.

  • 31

    Gata, mi-am facut si eu bagajul!

    Da’ incotro o apucam, ca nici turci nu ne vrea!?

  • 32

    Nu ştiu, Edle. Poate la Ruse? :roll:

  • 33

    nu imi dau seama din descrierea ta ce este simtul asta social si de ce este el important. ceea ce ai experimentat tu in grupul acela pe intuneric este de fapt o depersonalizare, o integrare in colectiv. lucrul asta este intotdeauna insotit de o cantitate mare de placere, de pierderea grijilor, de sentimentul ca esti in siguranta si de pierderea rationalitatii. este cea mai sigura cale pentru un om cat de cat civilizat sa devina animal.

  • 34

    @Anti-Naționalist ….„românii sunt inferior ca ființe”….??? „ zi și mie un pictor român care se ridică la o valoare imperică” ???? Persia,Japonia,Franța,Anglia…ești de partea„imperiul otoman,foștilor expansioniști,colonizatori ” ???

    EȘTI FORMIDABIL…DOM*LE…voi reveni…

  • 35

    Diferenta intre natii si civilizatii a facut-o involuntar RELIGIA.Europa e impartita de secole in doua,o bucata ORTODOXA,hoata proasta si puturoasa care n-a construit nimic si a ramas intepenita MIZRERIE si INAPOIERE si o parte NEORTODOXA care practic a fost singura care a marcat civilizatia Europeana si a ridicat-o la nivelul zilei de azi.Nimic din ceea ce utilizam in viata de zi cu zi nu e creatia natiilor ORTODOXE,indiferent de ce domeniu am dori sa discutam.

  • 36

    Cand va dati seama…Doar atunci ne resuscitam ca oameni.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-29 20:27:56 | Raporteaza
  • 37

    De fapt in Romania nu este nici lege, nici cine sa o puna in aplicare. Caci atata ar trebuie sa fie, ca restul vin de la sine. Nu sunt mai buni altii decat romanii. Insa prin alte parti, cine greseste plateste.

  • 38

    Anti Naţi,

    arată-ne şi nouă cum e cu resuscitarea asta.

    noi ştiam că se face buş a buş. :roll:

    alt le catrî Dromaderî
    2011-03-29 20:41:59 | Raporteaza
  • 39

    Dromaderilor, dar voi ce sex (majoritar) aveţi? Că dacă sunteţi femele majoritatea, atunci e simplu: luaţi calea sudului, spre turci.

    Dacă nu, lucrurile se complică.

  • 40

    Georgiana: da’ bîza pe întuneric n-ai jucat?

    Norico dragă, tu porţi fuştă? Sau fuşte, că-s mai multe? :P

  • 41

    Voi chiar nu vedeti conectiunea intre cultura si civilizatie? A zis odata Kant, ca un popor mare, scoate ganditori rafinati care creaza o cultura extradoinara. Din toate cele 50 tari din Europa, Romania are cele mai putine laurettes din Europa. Ungaria cu doar 8 milioane are 20. Budapesta este considerata de catre Europa, drept cea mai cultivata oras din Europa. Ungaria este o tara cu un popor si o cultura absolut splendida. Turcia tot la fel. Doamne, Istanbul, ce oras, ce cultura, ce arta culinare, ce caldura vezi in societate turceasca… Problema voastra, ca exista doua tipuri de romani contemporani. Cel care isi trateaza sinea lui prin indiferenta, cu sloganul celebrat: “Plec in strainatate(tu nora, jet la tuci=) Oricum ma doare in fix de tara asta”. Si cel care este exentialist, dar in aceasi timp nezdravan ca Gen alexandra svet. “Tara mea este frumoasa, blah blah”.. Este problema voastra. Nu exsta o dorinta din partea poporului roman de a resuscita renasterea romaniei. De a continua cu ce a dorit Carol 1.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-30 01:42:48 | Raporteaza
  • 42

    Fiindca ati acceptat Romania asa cum e…Nu exista dorina din partea poporului asta de avea pictori ca Caravaggio, dramaturgi mari ca Jean Racine, Moliere, Ezzat Goushegir etc.

    De ce nu vrem sa reconstruim ce a distrus Ceasca? Palatul Sturdza, Spitalul Brancovanesc, Muzeul Simu etc? De ce nu vrem sa continuam cu neo-renaissance? Cand Ucraina are in plan urbana sa construiasca Kiev noul teatrul national in stil neo-baroque ca acum 1800. Vai de capul nostru.

    Si voi doriti civilizatie, cand nu mai avem nici tara?

    alt Anti Nationalist
    2011-03-30 02:06:55 | Raporteaza
  • 43

    nic//

    Ehm. Rusia? Cred ca n-ai auzit niciodata de un Dostovieskij, un Tolstoj, un Balagkov.

    Chiar si Ethiopia, a reusit de crea probabil ce mai rapid miscare cultura urbana vreodata. Rastafari. Si ethiopia este o tara ortodoxa.

    Nu domnu. Nu este vina religia. Ci romanii insusi. Bascalia romanului ne-a pus pe jar pe toate lumea. Carol vroia ca Romania sa fie o dulceata europeana, dar nu afost sa fie. Asa ca? Jet la turci si tu.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-30 02:23:33 | Raporteaza
  • 44

    @Anti-Naționalist…orașe state…orașe ducate…care mai de care, pe furt pe-apucate ! Dar pe tine cine te-a apucat să fii atât de nociv contra propriei tale nații ? România săraca a fost cotropită din toate părțile.Dinastiile cele menționate de tine Babilon apoi Imperiul Asirian după ei vin cel Persan dar apare cel Roman(referință Italia,asta ca să nu confunzi) Apoi de,romanii ne-au cucerit și pe urmă veniră Imperiul Otoman,măi gogoman ! Fiecare au luat ce-au vrut de cuviință și s-a făcut acea Unire sub Cuza…de…abdică vin regi după regi,apoi alte combinate legi,comuniști nu poți să-o negi… cu praful tobei te alegi ! Dar românii așa cum suntem noi de mici în ochii tăi…nici un persan nu s-a putut mândrii cu astea:

    România a ajutat sârbii,grecii și pe Ciprioți să oprească exodul turcesc(mongolian-arab)… România a dat lumii mai mulți înțelepți decât Persia aia a ta de milenii ! Cantemir,Dimitrie Cantemir,Constantin Noica,Emil Cioran Stephane Lupasco(filosofi istorici,ambasadori ai păcii) Literații Eugen Lovinescu,George Călinescu.Istorici Gheorghe Brătianu, Nicolae Iorga,Nicolae Densușianu,Constantin C. Giurăscu. Clasicii Muzicii Radu Lupu,Angela Gheorghiu,Mariana Nicolescu,Harieta Darclee,Ileana Cotrubaș.Filmografie Jean Negulescu(nominat la Oscar)…Savanți și Nobel Price câștigător:George Emil Palade apoi Ana Aslan,Victor Babeș Numai spun Nicolae Paulescu care a descoperit insulina ! Nicolae Teclu(inventator Teclu gaz arzător) Adrian Bejan(inventator teoria constructal) Alexandru Ciurcu(inventator al primului motor cu reacție) Anastasie Dragomir( inventator a parașutei camere și projectarea scaunului în avioane) Rodrig Goliescu (inventator al avionului cu tubular fuselaj) Aerospace Henri Coandă a descoperit și arhitectat avione cu efectul Coandă cu fluide.Aurel Vlaicu…Și chiar cosmonautul Dumitru Prunariu. Și aici mă opresc Ștefan Odobloja (precursorul Ciberneticii) și câți români sunt la Bill Gates ??? Limba oficială acolo(așa în glumă a doua) este limba română…gogomanule !!! :D

  • 45

    Totul, dar totul repet eu in fiecare zi, dar nu in legatura cu Romania, in legatura cu ITALIA. Cand eram doar o turista vedeam doar arta si spiritul liber, acum traiesc de 8 ani la Milano… Pacat, sunt mult mai “latini” decat noi. Am un prieten cercetator in domeniul geneticii, foarte cunoscut, cu multe publicatii – nu a auzit de Salonul de inventica de la Geneva – inventions-gene../ 0,1% italiani vorbesc engleza – si cum o vorbesc…. wc-urile restaurantelor, magazinelor sunt de o murdarie crancena !!!! “doamnele” izbesc copiii cu poseta cand trec, si au si dreptate…

  • 46

    @Seva Tudose: Dragul meu, cum poti sa crezi ca Anti Nationalist este nociv propriei sale natii? Clovnul asta macelareste limba romana, lasandu-va sa credeti ca e cand turc, cand arab, cand persan. De fapt e un secui din Romania, care, daca esti atent, strecoara obsesiv osanale ridicate natiei maghiare (penibil trebuie sa fie sa ii pupi in dos pe maghiari, tu fiind secui, dispretuit de “marea natie” maghiara). E un circ ieftin pe care il face, ca isi justifice nickname-ul “Anti-Nationalist”. Comenteaza si sub alte identitati, dandu-se drept roman cu opinii anti-romanesti si pro-maghiare.

    alt ce ghevara mea
    2011-03-30 08:37:12 | Raporteaza
  • 47

    @Anti Nationalist: hai bă să mergem în Italia: youtube.com/wat../

  • 48

    Raspunsul la intrebare se afla ascuns chiar in articol: educatia. Imi puteti va rog da si mie niste exemple de dezastru comic? Cu “dezastrul tragic” m-ati lamurit dumneavoastra.

  • 49

    @cristi si alex: multumesc pentru atentionare, am corectat

    @Citizen: foarte frumos spus, imi place ce ai spus despre Evul Mediu – “etapa in care popoarele occidentale au invatat sa traiasca impreuna, sa se respecte in orase cetati, sa fie “cetateni”” :)

    @dr.nenea: simtul social este simtul comunitatii, atunci cand il simti pe celalalt, esti atent la el, esti mai putin egoist si vrei sa ajuti. simtul social e atunci cand vezi o problema in cartierul tau si mai intai te intalnesti cu alti locuitori din zona sa vezi cum puteti rezolva problema, inainte de a te duce la primarie (asta se intampla deja in SUA de pilda).

    numaratul pe intuneric nu este o depersonalizare, ramai cu constiinta de sine, insa te integrezi grupului – iti dai seama care este locul tau in interiorul lui si care poate fi contributia pe care o poti aduce. esti atent la ei si de aici porneste totul – esti mai atent pe strada, te gandesti mai mult la rezultatul actiunilor tale, fiindca gandesti in perspectiva, in ansamblu.

    iar cat despre animale – cred ca avem multe de invatat de la ele, oamenii sunt mai “animale” (sensul ala la care te gandesti tu) decat animalele de multe ori… altfel, poti alege sa ramai in continuare individualist – asa cum imi apare discursul tau si societatea sa ramana in continuare pe loc. e la fel ca intr-o relatie cand cei doi se cearta mereu, fiecare vrea sa aiba dreptate, in loc de coopereze si sa construiasca ceva impreuna :)

    @ana-maria: da, educatia este foarte importanta. hmm am auzit de multe ori “tragicul dezastru” – crezi ca e pleonasm? cand ai spus dezastru comic m-am gandit la o piesa de teatru (sau un film mut) unde se darama niste lucruri si e foarte comic cum reactioneaza oamenii :P se poate sa ai dreptate insa, sau se poate sa fie o emfaza, o intarire a sensului – cum e “grava catastrofa”, “minunatul curcubeu”, etc :D

  • 50

    @ce ghevara mea: Oribil comportament Ce la ast secui. Sa sa stie ca ARDEALU PAMINT ROIMNESCCCCC. ARDEALU E AL NOSTRU, PAMINT UDAT CU SINGEL ESTRAMOSILOR INAINTASIILOR NOSTRIII !!!!! Traiasca fratii nostri de la Trinaon ! Triasca francejii nostri din care ne tragem ! fratii nostri, ura uraa, ura !!!!!!!!!!!!!!

  • 51

    @doru22: HA, ha, ti-ai abandonat identitatea orientala ambigua de turc-arab-persan (Anti Nationalist), dezgustat de romani si Romania? In sfarsit, ar trebui sa iti asumi identitatea de secui otravit de ura anti-romaneasca; identitatea de secui otravit de ura impotriva maghiarilor, cu care in schimb trebuie sa pactizezi (asta da, otrava!!!). Bai, nu pot decat sa te parafrazez: Jet la Ungaria, “dragele mele” secui! Dar ce te faci, ca nici aia nu va “vrea”… ca cica sunteti natie inferioara!

    alt ce ghevara mea
    2011-03-30 11:15:21 | Raporteaza
  • 52

    Ce ghevara mea: Anti Naţionalist nu e doru22. El e vechi pe aici. Şi mereu a scris pocit aşa, exprimând aceleaşi idei indiferent de articolul la care a comentat.

    După un timp, vei ajunge să te amuzi. Asta dacă eşti capabil de detaşare. Iar aia cu “jet la turci” e un fel de refren, de marcă personală a lui. Anti Naţionalist e un fel de brand Pandora’s dacă vrei. :)

  • 53

    Seva Tudose// “România a dat lumii mai mulți înțelepți decât Persia aia a ta de mileni”

    Chiar glumesti cu mine. Nimeni nu auzit de bazaconi astia inventate. Sa fim seriosi,toata lumea au auzit de un Khayyam, un Rumi, un Hafez. Toti au citit Rubaiyat lui Khayyam, cand lumea habar nu are de Eminescu.

    Maghiarii au 17-18 de premii nobel. O capitala superb. Vitamina C, Color TV, Rubiks Cube, astia sunt maghiari.

    alt Anti Nationalist
    2011-03-30 11:34:00 | Raporteaza
  • 54

    @Coca Lar: Angajez profesoara de gramatica pentru nepotul meu din clasa a V-a ! 1500 euro/luna. Care te bagi ?

  • 55

    Doamne, Anti N, dacă ai şti cît de plicticos eşti, ai renunţa… numai pe ăştia mai prospeţei ce-i mai păcăleşti!

  • 56

    @Nora: Draga Nora, oricat de mult imi displace sa te contrazic, imi voi pastra parerea. doru22 si Anti Nationalist sunt aceeasi persoana. Poti merge sa vezi comentariile mele si ale lui doru22, de la articolul Florentinei- “Cu nevasta…”; ai sa te convingi. De altfel, nici omul nu neaga, fii pe pace. Referitor la detasare, bineinteles ca e foarte buna. Dar eu am foarte drag un principiu pe care l-am intalnit, printre altele, si la psihologul american Eric Berne. Principiul asta spune ca cei care ignora evenimentele si personajele nocive pentru mediul lor, crezand ca neimplicarea si ignorarea sunt un instrument adecvat, vor fi mai devreme sau mai tarziu loviti de respectivele evenimente si personaje. Prin urmare, sunt genul de om care ciocane noaptea la usa vecinului care asalteaza blocul cu manele, trage de maneca pe cel care arunca sticle goale pe jos, s.a.m.d. Asa ca imi permit sa mai injur cate un secui deghizat care face prea multe bale la gura prin Romania. Imi place refrenul ala al celor de la Manic Street Preachers: “And if you tolerate this/ Then your children will be next”.

    alt ce ghevara mea
    2011-03-30 12:10:57 | Raporteaza
  • 57

    @Anti Nationalist: Ia zi, ‘coane, e adevarat ca esti secui?

    alt ce ghevara mea
    2011-03-30 12:12:38 | Raporteaza
  • 58

    Nu mai încerca să-i afli etnia. Nu vei reuşi. A mai fost suspectat pe aici că e evreu şi că foloseşte Google Translate pentru a se exprima. :D

    Mă rog, sigur că poţi rămâne la opinia ta. Vei învăţa poate, cu timpul, că a-l contrazice pe Anti Naţionalist e la fel cu a-l înjura pe Ciutacu atunci când apare la tv. :D

  • 59

    da, e cam autist…

  • 60

    [...] 2 ore) Editoriale si opinii Pandora’s » Perla Europei? Florentina Mușat (acum o oră) Ce le lipseste romanilor Georgiana Codrescu Marţi, 29 Martie 2011 12:17 Daca gandim devenim periculosi. Despre [...]

  • 61

    @ce ghevara mea: “… oricat de mult imi displace sa te contrazic, imi voi pastra parerea. doru22 si Anti Nationalist sunt aceeasi persoana”. Nu domnu’ Ce, nu’s AntiN. Chiar nu am tendinta spre arlechinism si balci, desi pare ca are farmecul lui in anume priviri. Dom’ Ce, va rugasem sa nu ma amestecati cu toti impostorii care trag fara noima in stanga si dreapta. Va reamintesc dom’ Ce, ca nu am nici caderea si nici vrerea sa demitizez “monumente” din istoria valahilor; ma intriga doar tichia pretioasa pe crestetul celui rupt in dos. Este ca si cum un mocofan si-ar monta xenoane si jenti de sap’spe pe Dacia lui cu numar de IL sau GR cu care tocmai carase pet-urile din comuna pentru risaicl. Repet: nu intentionez sa anulez “repere etice si de anvergura” din istoria noastra precum Dacia sau Mihai Viteazul (nu a pus nimeni in discutie rolul grandios jucat de acest domnitor) ci doar ironizez anumite neadevaruri, anumite episoade cosmetizate (dupa interesele vremii) pentru a aparea “fara de prihana” si pe sculer-matriterii cu ascendent in istoria neamului, ca dehhh, fiecare are’un hobby.

    Va rog domnu’ Ce, nu mai retineti doar informatiile care va plac si apoi, sa conchideti printr-o imagine deformata, realitatea [proprie] despre subiect. Realitatea proprie nu este realitatea pura ! Realitatea proprie poate fi lesne o realitate mincinoasa prin excluderea uratului despre subiectul vizat. Realitatea onesta si obiectiva este aceea care implica si frumosul, dar si critic-negativul. V-am mai notat aceasta.

    In fine, sa ne punem intrebarea logica daca nu cumva ne place sa facem un fel de alba-neagra si in istoriografie, precum in orice este legat de societatea romaneasca.

    PS. Nu sunt nici secui, nici maghiar. Sunt un bucurestean nascut si format in metropola miticilor care a reusit sa scape de greata tupeului nemasurat si a indolentei atot-acoperitoare ca un jeg roz.

    Omagii cuconitelor si gentilomilor !

  • 62

    Ce le lipseste romanilor si altora nu? Simplu … rabdarea. Au ramas la stadiul copilului de trei ani care inca nu are rabdare sa contruiasca ceva si incepe sa tipe deoarece stie ca parintele, tot roman de alfel, ii va sari in ajutor pentru ca sa scape de tipetele lui. Si oamenii care nu au invatat ca cu rabdarea se constuieste ceva, nu au incredere in sine. Si daca nu au incredere in sine devin si mai impusivi, sau devin clawni sau … agresivi. Si uite asa lipsa de educatie, sau mai bine spus nemodelarea unui copil in scopul pregatirii lui pentru o societate asa cum iti doresti sa fie ea … duce la societatea romaneasac de azi.

  • 63

    @Ce ghevara mea…#46…„Seva Tudose…draga mea…”ia notițe.

    @Anti-Naționalist…„Rubaiyat,Kyayyam,Havez

    Eu în citate nu visez… :D

    De unde vine o morală regele ori prim-ministru

    Nu mor de moarte naturală sigur trecuți în registru,

    Exemplu în același an, fie chiar și președinte

    Iordania,Pakistan,Iran, acolo-i dinte pentru dinte !

    Razmara și Abdulah, acum sunt lângă Allah

    Dacă nu le sunt pe plac, într-o zi morți în Irak,

    Turcia caput…pe Adnan și Yemen-ul pe Iman

    Moartea face din nou semn,Irak caput pe Kassem

    În Iordania alt val,Saudiți pe Faisal

    Iar Yemen caput…Salim,iarăși Iran-ul pe Prim,

    Pakistan pe Ali-Bhuto,roata morții e auto

    Bineînțeles același an,să nu fie totu-n van !

    Și prim-ministrul din Iran urmând Taraki-Afganistan

    Exemplu a la România,13 miniștrii din Libia,

    Iran pe cuplul s-a dat și Egiptul pe Sadat

    Bangladesh țările-n șir,Liban pe al lor Bashir !

    Tot Liban dar pe Rashid,India pe Gandhy candid

    Iarăși Pakistan pe Zia…pomelnic în România

    India pe al lor Rajiv,Irak…Saddamm la gât alb tiv…

    PS….Activitățile mai recente cred că le știi, sunt repetative…Pakistan,Afganistan,Iran,Irak,Egipt,Tunisia, Siria,Libia…Hammas,Hezbolah,Al-Quaida,Muslim-Brothers

  • 64

    @diana: foarte interesant, da, rabdarea e esentiala :)

  • 65

    @doru22: Dorule, inteleg ca te pretinzi o persoana obiectiva, intr-o Romanie orbita de o mandrie nationala nejustificata, orbita de un nationalism provenit din invatarea unei istorii false, umflate de pompa propagandei nationaliste. Doru, daca ai fi intr-adevar acea persoana obiectiva, ai pune atunci Romania aia in contextul european actual. Am mai adus argumentele astea in alta discutie, dar le repet. 1) Crezi ca romanii sunt mai nationalisti decat alti europeni? Hai sa ii comparam pe conationalii nostri cu sarbii, slovacii, croatii- adica popoare care au cam aceeasi disputa cu maghiarii. Hai sa ii comparam apoi cu maghiarii din Ungaria si hai sa ii comparam cu bulgarii, polonezii, italienii, francezii. Te asigur ca romanii au sentimentele nationaliste cele mai slab dezvoltate. 2) Discutand despre istorie, crezi ca romanii invata o istorie mai mincinoasa decat maghiarii? Pai hai sa tinem cont numai ca o parte dintre maghiari inca afirma ca sunt urmasii hunilor lui Attila si deja ne dam seama ca mai invata si altii o istorie mincinoasa. Nu mai vorbesc de faptul ca afirma ca vlahii nu existau la nord de Dunare dupa retragerea aureliana si pana prin secolul XII. Pai eu nu stiu multa istorie, dar notarul maghiar Anonymus povesteste despre statul vlahului Gelu, pe care l-au atacat maghiarii cand au inceput sa intre in Transilvania. Nu mai intru in discutii despre populatiile conduse de Menumorut si Glad, ca mi-e suficient sa stiu ca Gelu era vlah; deja inseamna ca teoria inexistentei vlahilor in Transilvania e falsa. Poate o sa iti povestesc cu alta ocazie si teorii pe care le-am auzit de la niste prieteni ai mei bulgari din Russe, ca sa vezi ce istorie invata si vecinii bulgari.

    alt ce ghevara mea
    2011-03-30 19:17:42 | Raporteaza
  • 66

    Georgiana, traiesc de 20 de ani in olanda si ma mistuie si pe mine aceeasi intrebare: ce n-au romanii sau ce au cei care o duc bine! Si pentru ca am formatie teoretica ;) ncerc sa reuc totul la c.m.m.n.c. !

    P.S. Doamne ce semeni cu mama ta!

  • 67

    Nu stiu prin care sunt criteriile pentru a scrie pe acest site dar sunt uluita de cat de superficiale sunt aceste articole. nici o analiza, nici un simt critic ! iar finalul este demn de facebook! Domnisoara, romanul la origine este mai ales un ‘om’. In functie de cartile citite si tezele sustinute, veti admite fireste ca toti “avem” aceleasi calitati originale si ca societatea si experienta personala ne fauresc de-a lungul vietii. A spune ca ne lipseste simtul social fara a explica de ce (una din teorii poate fi gasita in trecutul comunist recent, un sistem bazat 100% pe delatiune si ura vecinului)mi se pare cel putin simplist … Istoria & caracteristicile unui popor se analizeaza prin prisma unui trecut dat.

  • 68

    Parerea mea este ca NOI ca societate in Romania “ne formam” denaturat prin educatia data de mici copii, dupa modele gresite(fiecare dintre noi ca parinte,educator,coleg,etc,etc prin comportamentele noastre producem efecte de modelare a celorlalti din mediul nostru.Fiecare pleacam in viata cu o zestre pe care pe parcurs o vom folosi.Noi si copii nostrii traim intr-o lume in care competia se da intre cel mai tare de gura,mai tare in diploma,mai tare in bani,mai tare in masina,etc,etc.Competitia adevarata este atunci cand tu esti in permanenta competitie cu tine,incerci sa-ti trasezi drumul tau personal din care vor rezulta satisfactii interioare nemasurate,necalcand in picioare pe altul.Constiinta de sine si constiinta in general ne distanteaza de animale dar pana atunci ramanem la acest stadiu animalic.Asta am uitat noi romanii sa folosim:CONSTIINTA.Pana atunci… cale lunga mai avem.

  • 69

    @diana: si tu la ce concluzii ai ajuns? vrei sa spui ca reduci totul la cel mai mic multiplu comun? care ar fi acela? :)

    @ioana: am propus un subiect de discutie, de gandire. foarte bine ca incerci sa gasesti cauzele faptului ca romanii nu au simt social – comunismul, sunt de acord, a avut poate cel mai mare rol: a rupt romanul de traditia rurala (care se baza pe simtul comunitatii in primul rand) si l-a asmutit impotriva celuilalt (vecinului cum spui), izolandu-l in acelasi timp de alte societati ale lumii.

    Apoi frustrarea de a se trezi intr-o lume cu posibilitati egale cu ale tuturor celorlaltor tari europene dar nu si cu sistemele lor sociale si de valori, cu toate institutiile corupte (nu s-au schimbat multe functii dupa revolutii) si nivel de trai mai scazut, i-a facut pe multi sa devina individualisti, egoisti, cu nevoia de a se da mai mari decat sunt (cum spune Tina “Noi si copii nostrii traim intr-o lume in care competia se da intre cel mai tare de gura, mai tare in diploma, mai tare in bani, mai tare in masina, etc.”) – poate fi si asta o cauza. Si mai putem gasi si altele.

    Discursul meu a vrut sa se concentreze insa pe constientizarea unei probleme si gasirea unor solutii. Poate avem nevoie de educatie non-formala, dezvoltare personala pentru a invata ascultarea, cooperarea. De aia mi-a placut asa de mult workshopul la care am fost :)

  • 70

    Ce ne lipseste ? Simplu :boasele ! Si mai ce ? Mintea ! Nu stim fiecare cat de prost este !Nu avem dimensiunea propiei valori .

  • 71

    Dupa 40 de ani de comunism ce spirit civic sa mai fie? Plus ca majoritatea oamenilor educati pleaca din tara. Oricum, mi-am placut articolul.

  • 72

    Am vazut lumea in lung si lat si mi-am pus si eu intrebarea asta. As fi tentat sa zic ca e chestie de locatie care a dus la rezultatul asta. Eu o privesc ca pe o schimbare graduala. Plecind de la Elvetia citata in articol si pina in fundul lumii (stepa de dicolo de noi) gradul de civilizatie scade gradual. Dincolo de noi inca mai scade mult timp pina incepe sa creasca din nou. Simplificind logica asta ca sa ma fac mai usor inteles, gradul de civilizatie in Romania e ca un fel de medie aritmetica intre Ungaria/Serbia de o parte si Rusia de cealalta. La fel cum Ungaria este media aritmetica intre Czech/Slovakia si Romania. La fel cum e interiorul Chinei prins intre coasta relativ prospera si desert sau sudul Italiei prins intre nordul Italiei prosper si eficient si Sicilia/Africa. Circulatia populatiei pare sa fie, in opinia mea, cea care ajuta la ridicarea nivelului de civilizatie. In orice caz, intrebarea reala e ce putem face acum si nu sa ne vaicarim sau lamentam despre trecutul nedrept.

  • 73

    Eu am alta filozofie: sunt de ceva timp in strainatate si de-aici se vad mult mai clar lucrurile, parca. De-aici imi dau seama ca Romania e o insula la propriu intre nspe popoare slave si intre foste sau actuale imperii, Austro-ungar, rus sau turc. Aici imi dau seama ca orice tara vestica are cel putin un vecin cu care se intelege si care-i de acelasi neam si de aceeasi parte a baricadei in timpuri grele. Spaniolii ii au pe francezi si pe italieni la nevoie si viceversa, Anglia cu US si tarile nordice, nemtii cu austriecii etc. Noi daca ne uitam in jur, pe cine-avem?? Aaaa, pe NIMENI! Cum treci granita dai de popoare cu care n-ai nimic in comun, nici limba nici cultura, nimic. In aceste conditii sincer aproape ca nu-mi explic cum de-am mai existat ca popor si ca tara atat de aparte in spatiul acesta. Este totusi o tarie a noastra. Iar tarile latine stiu prea putin despre noi, din cauza acestei departari geografice. In fine, teoria mea este ca Romania mai exista datorita muntilor Carpati. Da, cand veneau barbarii, hunii, slavii, turcii, ce facea romanasul? Fuga in munti, care pe unde apuca…eu cred ca de-acolo se trage mentalul de “scapa cine poate, fiecare pentru el”. Cand fugi de milenii in munti (chiar si metaforic doar), fugi tu cu familia ta si-atat. Nu poti fi organizat, social sau mai stiu eu ce. Te urci in munti, te afunzi in padure si astepti sa treaca valul. Si eventual otravesti fantanile, sa moara dusmanii..ring a bell? :) ). Si dupa ce trece primejdia te reversi din nou la vale. Cam atat. Un defect care e o slabiciune in zilele noastre dar a fost o chestiune de supravietuire in alte timpuri.

  • 74

    Comportamentrul de la metrou ni se trage de la desele invazii turcesti.

    Când ți-era lumea mai dragă, vedeai un foc pe dealul vecin. Otrăvește fântânile, pustiește holdele și tai-o în munți cu cațel , cu purcel și vițel.În drumul spre munți îmbulzeală și aglomerație mare, se circula bară la bară și nu prea puteai să dai întâietate celuilalt.Scapă cine poate era deviza!

    Odată ajunși la destinație, așa cam pe-ntuneric, ne linișteam numarînd răbojul de pe urechea vitelor, proprietate personală; 1,2,3,4…Dacă ieșeau la număr, rămâneam peste noapte într-o armonie perfectă unii cu alții și toti împreuna cu fratele codru.

    Ce ne lipsește ? Nimic!Ăștia suntem. Cui nu-i place, jet la turci, cum bine zicea într-o situație, unul dintre cei patru simpatici dromaderi.

  • 75

    @Mihai: Multumesc Mihai, da comunismul asta… dar in alte tari foste comuniste cum o fi? Cehia, Slovacia, Polonia… sau se poate argumenta ca la ei a fost totusi altfel pana in 89/90?

    @zoba: foarte interesant ce spui despre locatie – da, se poate sa fim o medie aritmetica intre vest si est/ nord si sud – dar ce face vestul si nordul sa fie mai ’sus’ oare? :) Da, “Circulatia populatiei pare sa fie, in opinia mea, cea care ajuta la ridicarea nivelului de civilizatie” – asta poate fi o solutie pentru problema ridicata.

    @Crisp: mi-a placut ce ai zis, tot despre locatie. Da, suntem o oaza de latinitate intr-o mare slava :P istoric atacati de 3 imperii si cu muntii drept ascunzis, se poate sa avem un suflet tare departe de “toti pentru unul si unul pentru toti” tocmai din cauza asta, “fiecare pentru el” ne suna mai bine :) “Un defect care e o slabiciune in zilele noastre dar a fost o chestiune de supravietuire in alte timpuri.” si acum, mai putem face ceva, sa ne schimbam sufletul? :)

    @junghiul: esti foarte amuzant! :) ) cam ce a zis Crisp dar mai plastic :) 1, 2, 3, 4 …:)

  • 76

    În realitate sunt trist.Daniil cel mic și trist…

  • 77

    @junghiul: of, cel putin “hazul de necaz” nu ne lipseste :)

  • 78

    Asa cum am precizat. Ne lipseste o cultura mare..

    alt Anti Nationalist
    2011-04-03 16:13:31 | Raporteaza
  • 79

    Ne lipseste un pic de organizare si de CURAJ, asta inseamna cultura mare. Exista cateva zicatori dupa care se ghideaza marea majoritate a romanilor si care cred ca ar fi cazul sa le inlocuim cu altele. Sunt zicatori care nu exista la alte neamuri, din astea civilizate.. Exemplu: 1.’sa moara capra vecinului’- a se inlocui cu ‘o sa muncesc sa-mi iau si eu o capra ca a vecinului’ 2.’capul plecat sabia nu-l taie’ – a se inlocui NEAPARAT cu ‘capul destept gaseste o solutie astfel incat sabia sa nu-l taie’ 3.’las ca merge si asa’ – de inlocuit cu ’sa facem lucruri de calitate si de durata’ si muuuuuuuulte altele ar mai fi unul :) ) ‘barbatul trebe sa fie mai frumos decat dracul’ – si asta ar trebui inlocuita cu ‘barbatul trebuie sa fie ingrijit si sa se respecte pe el insusi, daca vrea femeie ca lumea’ :) )) hai, acu o sa sara toti in sus :) )

  • 80

    @Crisp: Foarte tare!!! Ai dreptate! Eu propun ’servici usor!’ – de inlocuit cu “o zi cu reusite!”; ‘tacerea e de aur’ – de inlocuit cu ‘vorba inteleapta e de aur’; ‘mai bine sarac si cinstit decat bogat si hot’ – de inlocuit cu ‘mai bine bogat si cinstit decat sarac si hot’ :D ; ‘decat codas la oras, mai bine-n satul tau fruntas’ – de inlocuit cu ‘mai bine fruntas la oras decat in satul tau codas’ :P

  • 81

    Si inca una: “Foaie verde de dai n-ai, ia nu da sa vezi cum ai” :) – de inlocuit cu ‘Foaie verde de ciuline, daca dai norocul vine’ sau ‘Foaie verde-bleumarin, hai sa facem networking’ :)

  • 82

    @Georgiana Codrescu: corect ! cand am scris mesajul anterior ma gandeam ca s-ar putea face o brosurica de-aia antologica cu asemenea … bulshituri ca altfel nu pot sa le zic, menite sa tina romanul ‘mic’ si ’sfielnic’, impreuna cu propunerile de inlocuire a lor. :) :)

  • 83

    Totusi cine esti? Si cum sta treaba cu mancarea afrodisiaca? Cum ai ajuns la Master Chef? Si de ce ai blog oferit de realitatea.net?

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala urmareste-i pagina de Twitter urmareste-i pagina de Facebook LinkedIn
Despre mine - cel mai bine ma caracterizeaza rezultatele testului Jung - http://similarminds.com/jung.html :)
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!