Sansele lui Crin. We try harder

    Liberalii au sarcina de partid sa acuze cu orice ocazie faptul ca televiziunile “mogulilor” acrediteaza, prin publicarea de sondaje “mincinoase”, ideea ca turul doi e deja adjudecat de Basescu si Geoana. Efectul, sustin ei, e demobilizarea electoratului lui Antonescu, producand astfel ceea ce sociologii numesc profetia care se auto-confirma prin insasi faptul ca a fost facuta  Cu alte cuvinte faptul ca alegatorii lui Crin ajung, prin “manipularea sondajelor”,  sa nu mai creada in sansele lui ii determina pe o parte dintre ei sa nu se mai prezinte la vot si, tocmai datorita acestui comportament, profetia cu privire la lipsa lui de sanse sa devina realitate.
    In paralel cu aceasta campanie sustinuta de liberali si de Crin insusi, pe piata presei circula de cateva zile zvonul ca in sondajele “reale” ale PD-L distanta dintre Geoana si Antonescu e de fapt undeva sub marja de eroare, prin urmare, meciul pentru calificarea in turul doi se joaca in continuare. La mine zvonul a ajuns chiar din zona pro-Basescu, asadar ar trebui sa fiu inclinat sa-i dau crezare. Nu e cazul.
    Spre deosebire de multi jurnalisti, comentatori, analisti si politicieni eu nu pun atat de usor la indoiala corectitudinea cifrelor din sondajele publicate pana acum. Am rezervele mele fata de unul sau altul dintre ele, dar avand ceva experienta in domeniu, stiu sa le citesc si printre randuri. Si pot sa afirm si aici ca puse cap la cap cifrele din sondajele date publicitatii ne dau o imagine corecta. Crin Antonescu e si in acest moment la o distanta de cel putin 10 procente in urma lui Mircea Geoana. Daaaar….
    Crin Antonescu mai are sanse sa prinda turul doi iar campania liberalilor de care vorbeam in prima fraza a acestui text are sens. Cei inclinati sa-l voteze pe Crin trebuie convinsi ca merita sa mearga la vot pentru a pune stampila pe candidatul PNL. Dar aceasta e doar o conditie necesara nu si suficienta pentru ca Antonescu sa-l depaseasca pe Geoana. Mai trebuie ceva. Crin Antonescu mai are nevoie de o buna parte dintre cei cu adevarat nehotarati, a celor care chiar se declara astfel in fata operatorilor de sondaje. Sunt oameni care chiar nu stiu cu cine ar vota dar care au totusi o anumita preferinta pe care insa refuza sa si-o declare. Dintre acestia si doar dintre ei mai poate Crin Antonescu culege suficiente voturi pentru a-l depasi pe Mircea Geoana.
    Veti spune, pe buna dreptate, ca acest lucru e valabil si pentru orice alt candidat. Da, dar diferenta o face tocmai statutul lui Crin Antonescu de callanger la cuplul Basescu-Geoana. “We try harder” sloganul sub care si-a facut la un moment campanie cunoscuta companie de rent-a-car Avis, e considerat de specialisti drept unul dintre cele mai bune din istoria publicitatii. Cei de la Avis erau de multi ani in urma celor de la Hertz, iar campania lor incerca sa convinga consumatorul ca tocmai pozitia lor de number 2 e cea care-i face sa fie mai buni decat liderul. Ca ei, de fapt, “se straduie mai mult” decat cel de pe locul intai sa le ofere servicii de calitate. Crin Antonescu e in aceasta pozitie si sansa lui e sa convinga pe mai multi decat cei care spun acum ca l-ar vota ca “se straduie mai mult” decat Basescu si Geoana. Ce-ar trebui sa faca efectiv? Habar n-am si nici nu ma priveste.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here