Cea mai bună benzină vândută în România

aprilie 27, 2009 9

 

Cineva mi-a dat rezultatele unui test efectuat pe mai multe tipuri de benzine vândute în România, test cu rezultate cel puţin suprinzătoare: carburanţi pe care i-am crezut ani de zile foarte buni au calităţile unui amărât de gaz lampant. Nu ştiu dacă experimentul, realizat pe un singur tip de motor, este valabil pentru toate maşinile/motoarele, însă mă irită faptul că astfel de informaţii sunt date pe sub mână, sunt dosite prin sertare  şi că nimeni nu are curajul să le pună pe masa consumatorului. Mă rog, n-o dau în teorii ale conspiraţiei, dar nu văd cine ar vrea să se pună rău cu marile companii petroliere. Aş putea zice că OPC-ul ar trebui să facă mai mult decât să înregistreze cu o compasiune prefăcută plângerile românului păcălit, să comande teste ale unor produse, conferindu-le rezultatelor o credibiltate pe care numai o autoritate independentă le-o poate da, însă deja devin utopic. Revenind la testul primit de mine, îl redau mai jos, exact aşa cum l-a primit, cu menţiunea că (sper că este evident de ce) am şters numele firmei care l-a realizat.

test-bezine

 

 

  click pentru marire

 

 

 

1.culoarea rosie – am atribuit-o benzinelor cu parametri de top si care in mod sigur ar asigura masinii functionarea cea mai „sportiva”-nu economica.
2.culoarea portocalie – singura atribuita Efix 95. Singura benzina cu CO 95 dar care se apropie de un 98. Este o benzina buna care prin functionarea ei curata in mod real sistemul de alimentare. Totusi se simte lipsa puterii calorice pe turatii ridicate.
3.culoarea verde  – reprezinta clar compromisul ideal. Valori bune pe parametri tehnici, masina trage pefect, consum bun chiar f. bun.
4.culoarea gri – am atribuit-o benzinelor „normale”, benzinelor aflate la limita inferioara si pe care va puteti baza dar doar pt. a se invarti roata.
5.culoarea neagra – am atribuit-o benzinelor care dupa vorba aia veche „la pomul laudat sa nu te duci cu sacul”, benzinelor care au avut cel mai dubios comportament la masuratorile oferite pe scanner, benzinele cu performate mici si consum ridicat.


Testul a fost efectuat la *********scannerul este cel HONDA pt utilizare profesionala in service si doar de dealer.  Testul a fost realizat dupa ce masina a facut 40000 km si au fost schimbate bujiile cu unele marca DENSO si nu cu cele de fabrica NGK.

Masina pe care s-au facut testele cu benzinele de mai sus este o Honda Accord din 2006, 2.0 DOHC i-VTEC, 155 CP, A/T.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.