Google, Facebook, Twitter, Apple – în război cu Putin. Google Maps a oprit datele de trafic pentru GPS

Google, Facebook, Twitter, Apple – în război cu Putin. Google Maps a oprit datele de trafic pentru GPS

martie 1, 2022 0

Giganții tehnologici fac deja parte din câmpul de luptă. Confruntate cu invazia rusă a Ucrainei, presiunea marilor puteri mondiale a determinat mai multe companii să ia măsuri.

În timp ce Google a dezactivat datele de trafic în timp real de pe Google Maps în Ucraina, Twitter a suspendat temporar reclamele în țară, iar Facebook permite utilizatorilor să-și blocheze profilurile.

EL PAÍS analizează răspunsul principalelor companii de tehnologie la conflictul declanșat de Rusia lui Putin.

Google

Pe 24 februarie, președintele rus Vladimir Putin a dat ordinul de a invada Ucraina. În aceeași zi, o echipă de cercetători a detectat intrarea trupelor rusești în țară datorită datelor din Google Maps și imaginilor radar, potrivit The Washington Post.

Compania Mountain View folosește locația telefoanelor mobile pentru a arăta unde sunt ambuteiaje și ocuparea afacerilor și magazinelor. Dar aceste date, pe lângă faptul că oferă informații despre progresul invaziei, ar putea afișa și informații despre civilii ucraineni. Deci, pentru a proteja cetățenii, Google a dezactivat datele de trafic live de pe Google Maps în țară.

Gigantul tehnologic a întrerupt, de asemenea, monetizarea mass-media finanțată de guvernul rus pe platformele sale și susține că „blochează reclamele legate de această criză care încearcă să profite de situație”. Pe YouTube, compania susține că a eliminat „sute de canale și mii de videoclipuri” care încalcă politicile sale.

„Ca răspuns la o solicitare guvernamentală, am restricționat accesul la RT (agenția de stat rusă) și la alte canale din Ucraina. Vom continua să monitorizăm noile evoluții și putem lua măsuri suplimentare”, spun sursele Google.

Twitter

Săptămâna trecută, Twitter a blocat unele conturi care raportau despre conflictul din Ucraina. Confruntat cu criticile mai multor utilizatori de pe rețeaua de socializare, șeful de securitate al Twitter, Yoel Roth, a pus problema pe seama „un număr mic de erori umane”. La doar câteva zile mai târziu, sursele companiei spun că principala lor prioritate „este să țină oamenii în siguranță”.

„Așa cum facem în cazul evenimentelor mondiale majore, echipele noastre de securitate și integritate monitorizează posibilele riscuri asociate conflictului”, indică ei.

Printre măsurile luate de platformă ca răspuns la invazie se numără suspendarea temporară a reclamelor în Ucraina și Rusia pentru a acorda prioritate informațiilor de siguranță publică. Începând de luni, compania de tehnologie va adăuga, de asemenea, etichete la tweet-urile care partajează link-uri către pagini web ale mass-media afiliate statului rus. De asemenea, a activat o alertă atât în ​​căutări, cât și în cronologia care duce utilizatorii la un moment Twitter cu resurse de securitate și protecție digitală în engleză, ucraineană și rusă.

Pentru a reduce răspândirea dezinformarii, compania se asigură că „revizuiește în mod proactiv tweet-urile pentru a detecta orice încercare de manipulare a platformei și a lua măsuri împotriva conținutului multimedia fals și manipulat care prezintă o descriere falsă sau înșelătoare a ceea ce se întâmplă”. Teoretic, Twitter ține, de asemenea, ochii pe unii jurnaliști, activiști, oficiali și agenții guvernamentale „pentru a atenua orice încercare de a le fura conturile sau manipularea vizată”.

Facebook

Rusia a restricționat parțial accesul la Facebook după ce a acuzat compania de tehnologie că cenzurează mass-media. Șeful afacerilor globale pentru Meta (compania care cuprinde Facebook, WhatsApp și Instagram), Nick Clegg, a explicat versiunea sa pe Twitter:

„Ieri, autoritățile ruse ne-au ordonat să oprim verificarea independentă a faptelor și etichetarea conținutului publicat. pe Facebook. de către patru organizații mass-media de stat ruse. Refuzam. Drept urmare, au anunțat că vor restricționa utilizarea serviciilor noastre.”

Facebook a luat mai multe măsuri ca răspuns la invazie. Meta a confirmat că va restricționa accesul la rețeaua RT și la agenția Sputnik, mass-media afiliată guvernului rus, pe rețelele sale de socializare – care includ Facebook, Instagram și WhatsApp – la cererea Uniunii Europene.

În plus, a interzis presei de stat ruse să monetizeze conținutul lor, a activat o nouă funcție în Ucraina care permite utilizatorilor să-și blocheze profilul. Când o faci, cei care nu sunt prieteni nu vă pot descărca sau distribui fotografia de profil sau vă pot vedea postările.

„Am implementat anterior acest instrument în alte părți ale lumii pentru a ajuta la protejarea oamenilor în situații care nu sunt sigure, de exemplu în Afganistan”, explică pe Twitter Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate al Facebook. De asemenea, compania a eliminat temporar posibilitatea de a vizualiza și căuta listele de prieteni ale utilizatorilor din Ucraina.

În plus, a înființat un centru de operațiuni speciale cu personal de experți – inclusiv ruși și ucraineni nativi – „care monitorizează platforma 24 de ore pe zi”.

La solicitarea guvernului de la Kiev, compania de tehnologie are acces limitat la mai multe conturi din țară, unele aparținând organizațiilor media de stat ruse.

„De asemenea, examinăm și alte solicitări guvernamentale de a restricționa mass-media controlată de statul rus”, explică ei de la companie.

 

Apple

Viceprim-ministrul ucrainean Mykhailo Fedorov a cerut Apple să reducă oferta de produse și servicii în Rusia.

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră: în 2022, tehnologia modernă este poate cel mai bun răspuns la tancuri, mai multe lansatoare de rachete și rachete”, a spus Fedorov într-o scrisoare către Tim Cook, CEO-ul Apple.

Ucraina speră că astfel de acțiuni vor motiva „tineretul și populația muncitoare a Rusiei să oprească în mod proactiv agresiunea militară rușinoasă”.

Între timp, Cook spune că este profund îngrijorat de conflict:

„Facem tot ce putem pentru echipele noastre de acolo și vom sprijini eforturile umanitare locale. Mă gândesc la oamenii care sunt în pericol acum și mă alătur tuturor celor care cer pace.”

Starlink&Elon Musk

Printre companiile care au susținut țara invadată se numără Starlink.

„În timp ce încercați să colonizați Marte, Rusia încearcă să ocupe Ucraina. În timp ce rachetele tale aterizează cu succes din spațiu, rachetele rusești atacă populația civilă ucraineană. Vă cerem să furnizați Ucrainei stații Starlink și să apelați la rușii sănătoși să se ridice”, i-a scris Fedorov pe Twitter lui Elon Musk.

Doar câteva ore mai târziu, omul de afaceri a răspuns că serviciul de internet prin satelit Starlink era deja activ în țară și că mai multe terminale sunt pe drum.

Viceprim-ministrul ucrainean s-a adresat și platformelor de cumpărare și vânzare de criptomonede pe Twitter: „Solicit tuturor burselor majore de criptomonede să blocheze adresele utilizatorilor din Rusia”.

Unele companii l-au ascultat. Este cazul DMarket, o platformă de tranzacționare cu articole NFT și metaverse care a înghețat conturile utilizatorilor din Rusia și Belarus. Dar războiul Ucrainei cu tehnologia nu se termină aici. Fedorov a îndemnat multe alte companii – precum Visa, Mastercard, Viber și Paypal – să nu mai ofere unele dintre serviciile lor în Rusia.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.