Chestiunea Rosia Montana. Ce-ai face cu ţîşpe miliarde?


    De ce nu se mai scrie despre Rosia Montana, de ce nu apar reportaje la televizor sau macar dezbateri? E o întrebare pe care o regăsesc insistent online mai ales. Raspunsul e simplu: oamenii au repornit o campanie publicitara agresiva si toata lumea a fost paralizată.
    Asa ca vedem linistiti niste spoturi in care „oamenii simpli de pe strada” sînt întrebaţi ce-ar face cu ţîşpe miliarde şi fiecare aberează despre educaţie etc. Ei bine, dragi cetăţeni, prima întrebare pe care trebuie să o puneţi atunci cînd cineva vă promite atîta bănet ar fi: de unde vin aceste miliarde?
    Despre subiectul Rosia Montana s-a scris mult şi confuz. S-au băgat valuri de bani pentru lobby. Văd că Academia Romană şi BOR s-au tot opus, însă de data asta nu mai sînt aşa vocale ca acum 4-5 ani. Sînt două instituţii în care nu am încredere. Dar trebuie să mă dau de partea lor în chestiunea Gabriel: mă irită simpla idee de extracţie a aurului într-o ţară a anului 2009. Ca să nu mai vorbesc de chestiunile ecologice şi arheologice pe care le implică întregul business..
    01_lingou
     
    Şi înţeleg că acum mingea e în terenul Ministerului Culturii care ar trebui sa mai dea o descarcare arheologică dupa ce a fost anulată precedenta. Aştept mutarea lui Paleologu.
    Mă rog, nu stăpînesc subiectul. Dar aş vrea informaţie simplă, brută şi dau doar de perdele de fum. E normal ca unii să-şi facă reclamă dacă au cu ce. Normal nu e ca ei să nu mai întîmpine opoziţie fie pentru că subiectul deja plictiseşte, fie pentru că au fost pompate milioane în campanii.
    Iritarea pe care mi-o provoacă forţa pe timp de criză a acestei campanii publicitare este una reală, vine din simplul fapt că toţi ne simţim vulnerabili. De aceea e normal să cunoaştem măcar şi alte versiuni de adevăr. Vizitaţi, de exemplu, siteuri precum rosiamontana.org. Astept de la cine se pricepe materiale lamuritoare.
    Şi pentru ăia care se tot întreabă la ce sînt bune posturile publice radio si TV, iata un raspuns simplu: cînd media private sînt sufocate publicitar, pot interveni cu dezbateri serioase, de informare, nu de linşare, posturile publice…
    sursa fotografiei „Lingoule”: mindbomb.

    Articol scris in colaborare cu Dragos Stanca

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here