Cîțu are priză la bani. Cum a crescut buzunarul de cumpărături al românului în doar câteva luni
Anunțurile repetate făcute de premierul Cîțu privind creșterea economică fără precedent a României nu sunt doar vorbe de PR.
Cifrele economice arată tot mai clar că puterea de cumpărare a românului începe să prindă viteză, dacă măsurile de guvernare ajută economia, nu o storc de bani precum în guvernările anterioare.
Mai interesant, deși am traversat o perioadă de criză, care va continua pe termen nedefinit, românii au mai mulți bani de cheltuit, nu doar la magazine, ci și pe internet.
Românii cheltuie în medie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în online faţă de anul trecut şi preferă cumpărăturile de pe mobil, potrivit unei analize realizate de o companie de tehnologie.
Astfel, se observă o păstrare a trendului de cumpărare preponderent online, tendinţă puternic accelerată de pandemie, cu o preferinţă pentru cumpărăturile realizate de pe mobil, dar şi o creştere a valorii coşului de cumpărături.
Conform datelor disponibile în platforma de marketing afiliat 2Performant.com, în perioada ianuarie – aprilie 2021, 66,4% din vânzări s-au realizat de pe mobil, în vreme ce 33,1% de pe desktop. Totodată, românii cheltuie cu 9,2% mai mult pentru un coş de cumpărături în magazinele online, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar valoarea medie a coşului a ajuns la 49,89 euro fără TVA.
În privinţa dispozitivului de pe care se face comanda online, valoarea medie a comenzii de pe mobil se situează la 43,47 euro fără TVA, în creştere cu 7% faţă de anul trecut, în timp ce valoarea medie a comenzii de pe desktop creşte cu 12 procente şi ajunge la 62,72 euro fără TVA. Se observă astfel că o proporţie mai mare din trafic şi din vânzări se întâmplă pe mobil, în schimb vânzările de pe desktop au o valoare medie mai mare decât cele de pe mobil. „Cu alte cuvinte, românii cheltuie mai mult în medie pe o comandă online, faţă de anul trecut, iar produsele mai scumpe sunt achiziţionate de pe desktop, care prezintă încredere mai mare pentru cumpărători atunci când vine vorba de alegerea unui produs mai scump şi plata online”, precizează autorii analizei citate de Agerpres.
Tendinţele accentuate de a face cumpărături online sunt susţinute şi de cifre care indică o creştere a numărului de click-uri în magazinele online: 20,3 milioane de click-uri au fost înregistrate în platforma 2Performant.com în primele patru luni din 2021, în vreme ce numărul total al tranzacţiilor intermediate prin platformă în perioada ianuarie – aprilie a acestui an se ridică la peste 357.000. Şi specialiştii în digital care promovează şi aduc vânzări magazinelor online şi-au sporit comisioanele: 2.392 de specialişti în digital au câştigat 1,2 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, în primele patru luni ale anului.
„Tendinţele generate de pandemie în special în zona online-ului se păstrează şi în acest an, iar semnalele sunt că le vom avea alături mult timp de acum înainte. Anul 2020 a adus un număr semnificativ de clienţi noi pentru magazinele online, sunt mai prezenţi în online clienţii cu o forţă de cumpărare ceva mai mare, cei care nu caută neapărat un discount, ci anumite branduri sau produse cu caracteristici clare şi care forţează magazinele online să ridice standardele. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut observăm în platforma noastră de marketing afiliat o valoare medie a coşului în creştere cu peste 9% şi simţim prezenţa consumatorilor interesaţi de produse de lux şi de produse fabricate local”, a explicat Raluca Negrea, Country Manager România şi Bulgaria 2Performant.
Analiza datelor din platforma 2Performant.com arată că în primele patru luni ale acestui an cea mai mare proporţie din traficul total pe desktop s-a înregistrat la ora 00:00 în zilele de marţi (1,6%) şi ora 11:00 dimineaţa în zilele de marţi (1,4%), în timp ce pe mobil, între orele 21:00 şi 22:00 din zilele de duminică s-a înregistrat cea mai mare proporţie din trafic, respectiv 2,5%. În perioada analizată, cele mai multe vânzări pe mobil au loc în zilele de luni, marţi şi duminică la ora 21:00, în timp ce pe desktop ziua de marţi înregistrează cea mai mare proporţie din vânzări, în special între orele 11:00 şi 15:00.
Conform datelor 2Performant, în perioada ianuarie – aprilie 2021, în medie, 2% dintre vizitatori s-au transformat în clienţi ai magazinelor online, ceea ce reprezintă o rată de conversie foarte bună pentru sectorul e-commerce. Media pentru cumpărătorii online de pe mobil este de 1,6%, iar pentru cei de pe desktop de 2,2%.
În privinţa timpului necesar de la accesarea magazinului online şi până la efectuarea unei achiziţii, conform datelor 2Performant 65% dintre cumpărături au avut loc în mai puţin de 24 de ore de la vizitarea magazinului online. Acest lucru se reflectă atât în cazul cumpărăturilor de pe mobil, unde 63% dintre conversii au loc în mai puţin de 24 de ore de la click, iar 26% la peste 4 zile distanţă de la click, dar şi în cazul cumpărăturilor de pe desktop, cu 68% dintre conversii în mai puţin de 24 de ore şi 22,4% la distanţă de 4 zile.
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com – platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing