Iohannis, mesaj de clasă la începerea noului an școlar, dar cu o mare și grea restanță: vaccinarea

Iohannis, mesaj de clasă la începerea noului an școlar, dar cu o mare și grea restanță: vaccinarea

septembrie 13, 2021 1

Deschiderea școlilor în plin val 4 al pandemiei de coronavirus este o mare provocare pentru România, în condițiile în care suntem pe penultimul lor în Europa la vaccinare, cu puțin peste 30%, ceea ce va avea inevitabil efecte dureroase asupra activității educaționale și nu numai.

Nici numărul cadrelor didactice vaccinate nu este mare, în raport cu alte țări din Europa unde rata imunizării școlare este astronomică.

În Spania, de exemplu, peste 95% din cadrele didactice și restul angajaților din Educație s-au vaccinat complet, iar numărul elevilor peste 12 ani care s-au vaccinat crește spectaculos, deoarece campania pentru ei a început târziu vara aceasta, în prezent fiind imunizați aproape 60% dintre ei.

Președintele Klaus Iohannis a fost prezent, luni dimineață, cu ocazia deschiderii noului an școlar, la Liceul Tehnologic „Carol I” Valea Doftanei.

“Menținerea școlilor deschise cu prezență fizică depinde de responsabilitatea fiecăruia dintre noi, respectarea normelor sanitare și vaccinarea fiind esențiale”, a spus Iohannis.

El le-a adresat profesorilor și elevilor un mesaj mișcător, de parteneriat și înțelegere, în ciuda dificultăților create de pandemie, care ar putea duce la suspendarea rapidă a cursurilor acolo unde noua tulpină delta va face ravagii.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că rata de vaccinare anti-COVID în rândul personalului din învăţământ este de 60%, însă datele sunt din luna mai, astfel:
  • Din totalul de 266.120 de angajați titulari în învățământul preuniversitar de stat, s-au vaccinat 151.133 de persoane (112.559 de cadre didactice și 38.574 – personal didactic auxiliar și nedidactic).
  • Precizăm că un număr de 125.523 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. Raportat la totalul angajaților titulari se înregistrează o rată de vaccinare de 56,8%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 58%.
  • Din totalul de 51.411 angajați titulari în învățământul universitar de stat și privat, s-au vaccinat 34.040 de persoane (22.391 de cadre didactice și 11.649 – personal didactic auxiliar și nedidactic).
  • Precizăm că 30.574 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. În raport cu numărul total de angajați titulari se înregistrează o rată de vaccinare de 66,2%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 76,5%.
  • Din totalul de 317.531 de angajați titulari în învățământul preuniversitar de stat și în sistemul de învățământ superior (de stat și privat), s-au vaccinat 185.173 de persoane (134.950 de cadre didactice și 50.223 – personal didactic auxiliar și nedidactic).
  • Alți 156.097 de angajați au parcurs schema completă de vaccinare. Prin raportare la numărul total de angajați titulari, se înregistrează o rată generală de vaccinare de 58,32%. Raportat la numărul cadrelor didactice, rata de vaccinare este de 60%.

 

Discursul lui Klaus Iohannis adresat profesorilor și elevilor

Stimați dascăli,

Am ales ca la deschiderea acestui an școlar să mă alătur comunității Liceului Tehnologic „Carol I”, pentru că apreciez eforturile dumneavoastră de a crește calitatea și relevanța procesului educațional.

Un factor cheie pentru a transforma o școală într-o adevărată comunitate educațională îl reprezintă și modul în care aceasta investește în formarea și motivarea profesorilor săi. Investiția în cariera didactică este, de altfel, un pilon important în proiectul „România Educată”.

Nu este corect să cerem cadrelor didactice să se adapteze la o lume în continuă schimbare fără a le ajuta să se pregătească în acest sens.

Formarea inițială, într-o lume aflată într-o rapidă schimbare, este insuficientă.

Mă bucur să observ că, din fericire, în comunitatea dumneavoastră ideea de a învăța pe parcursul întregii vieți a trecut de la stadiul de slogan la practică.

Salut faptul că profesorii de la Liceul Tehnologic „Carol I” au ocazia să participe la formări și schimburi de experiență cu parteneri din alte state europene.

Facilitarea accesului la programe de formare a cadrelor didactice contribuie, alături de investițiile în infrastructură și în dotări, la creșterea calității educației și la o experiență educațională mai bună pentru elevi.

Odată cu finalizarea Raportului „România Educată”, mi-am asumat dezideratul de a susține un management educațional profesionist, bazat pe responsabilitate, capabil să dezvolte și să inoveze.

În acest an școlar, în care se organizează concursurile pentru ocuparea funcției de director în unitățile de învățământ, îmi doresc să identificăm acele insule de excelență, precum este liceul dumneavoastră.

Ele sunt dovada clară că „omul sfințește locul” și că un management bun poate transforma o comunitate școlară.

De aceea, cred că avem o singură șansă pentru ca toate școlile din România să se dezvolte – competiția pe bază de meritocrație, pe care doar un concurs pentru funcțiile de conducere organizat corect, transparent și profesionist o poate asigura.

Vă felicit pe toți și, în mod special, pe doamna director pentru eforturile făcute în combaterea părăsirii timpurii a școlii, dotarea cu laboratoare funcționale și creșterea nivelului de digitalizare, atât la nivel de practici, cât și de dotări.

Aveți cluburi școlare de calitate, puneți accent pe zona de științe și tehnologie și derulați activități care pregătesc elevii pentru meseriile viitorului.

În mod deosebit, apreciez interesul școlii pentru robotică, domeniu în care România înregistrează rezultate remarcabile în ultimii ani, în plan internațional.

Sunteți un exemplu care arată că educația poate fi de calitate, fără a intra în coliziune cu obiectivele care privesc egalitatea de șanse a elevilor, indiferent de mediul din care provin.

Doamnelor și domnilor,

Vă asigur că voi rămâne un partener de nădejde al tuturor școlilor care își propun să ofere condiții mai bune de învățare, să promoveze excelența și echitatea, să pună elevul în centrul activității educaționale.

Prin implementarea Proiectului „România Educată” și cu sprijinul alocărilor record prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență, avem de acum șansa unică de a transforma radical mediul școlar.

Există oportunitatea istorică de a realiza lucruri de amploare, amânate de decenii, precum dotarea laboratoarelor școlare, măsuri concrete pentru a preveni abandonul școlar, susținerea învățământului profesional dual sau digitalizarea administrației școlare.

Cu parteneriate solide, cu dedicare din partea cadrelor didactice, cu un management curajos și deschis spre modernizare și cu elevi pregătiți pentru viitor, școli precum cea în care ne aflăm astăzi vor contribui în mod decisiv la construirea României Educate, o țară în care accesul la învățământ de calitate este asigurat tuturor.

Dragi elevi,

Îmi doresc ca în noul an școlar, care debutează astăzi, să vă bucurați de tot ce este mai frumos în procesul educațional: să porniți în această aventură fascinantă a cunoașterii alături de dascălii voștri, să interacționați și să comunicați cât mai mult cu colegii.

În același timp, trebuie să fim cu toții conștienți că pandemia nu s-a încheiat. Este important să respectăm cu strictețe măsurile stabilite de autorități, pentru a ne proteja pe noi și pe cei dragi nouă.

Prin efortul nostru colectiv, creștem șansele de a avea în acest an un proces educațional relativ normal pentru toți elevii.

Sper, totodată, ca modelul Liceului Tehnologic „Carol I” și al altor școli similare să devină în anii următori un exemplu național și un imbold pentru comunitățile din întreaga țară”.

Avatar
Ionuț Filip
Ionut Filip
One thought on “Iohannis, mesaj de clasă la începerea noului an școlar, dar cu o mare și grea restanță: vaccinarea
  1. Avatar

    Cristian

    In acord cu continutul discursului Dlui Presedine, mertocratia trebuie sa triumfe. Dar ma intreb , ce se poate face cu miile de posesori de diplome de licenta , dela diverse unitati de invatamnat obscure ,care au eliberat diplome , contracost? Mai mult, ce se-ntmpla cu „doctorii” in diverse domenii stiintifice ,care au obtinut diplome de doctori , fara ca unii sa stie sa citeasca corect un text banal? Presa informeaza ca ar exist comisii de verificare de plagiate, dar nu cunosc pe nimeni sa fi returnat diploma de doctor in stiinte, unitatii care i-a eliberat-o.. Acest titlu stiintific , obtinut , prin munca asidua de catre multi specialisti in diverse domenii, este demonetizat de catre acesti „nimeni” strecurati in prezent in inalte si bine platite structuri ale statului.. Problema est ca, acestia nu numai ca demonetizeaza titlul de doctor , dar ocupa pozitii de decizii ptr romani si Romania. Iata ca, am ajuns cu Tara intr-un impas. Rezultatul : dezamagire , lipsa de speranta si revolta. Se vorbeste de Romania eductata. Numai ca pentru asta nu sunt suficiente doar lozinci si sfaturi. Trebuiesc mijloace materiale, masuri corecte si drastice ptr. cei care incalca legea si regulile stabilite la nivel national.. Prioritar, ar fi ca promovarile , indferent de institutie, sa se faca pe baza unor concursuri corecte , comisiile sa fie doar din specialisti in domeniul respectiv. . Acum ne aflam in mijlocul
    unei” furtuni politice”, produsa de certurile politice , ambitiile si orgoliile de putere , probabil, dublate de interese materiale . Noi suntem martorii neputinciosi in fata acestui circ politic, cu efecte poate catastrofale pentru Romania, devalizata de 31 de ani , de catre toti care s-au perindat pe la putere , oricat de mica functie a avut .in stat. Si asta, ptr.ca justitia nu a functionat , nu functionraza si probabil ca nu va fuctiona. In prezent nu mai exista teama de lege , de Dumnezeu , sau de revolta semenilor.

    septembrie 13, 2021 Reply
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.