Luni dau cu votul in tineri. La Olimpiadele Comunicarii. Cu seniorii m-am lamurit.

mai 9, 2008 0

E dezolant cit de prost continua sa comunice partidele si candidatii nostrii dupa 18 ani de experienta in alegeri libere. Bani cu ghiotura, idei de trei parale. Cum va suna, spre exemplu, unul dintre sloganele lui Orban: „Sa punem Bucurestiul pe roate?” De ce nu sub roate sau pe trecerea de pietoni? Intreb, nu dau cu tancul cum ne ameninta candidatul PC, Codrin Stefanescu. Auzi aici slogan de slogan: „Eliberati Bucurestiul!” Elibereaza-l tu, nene Codrin.
Daca nu-s hazlii-cretinele, is mobilizatoare pina la lesin. Cum ar fii “Votezi PSD, votezi pentru tine” . Despre al PD-L , “Facem ce trebuie”, ce sa mai zic? Ca e ambiguu si fara forta? Ca ma duce cu gindul la coterie?
Nici Oprescu nu ma convinge, cu al sau, Numarul 1 si nu stiu mai ce scrie pe afisele alea mari de pe strazile Bucurestiului. Un punct bun ar fi totusi poza. La Blaga, desi imi place sloganul de pe afisele stradale, cel cu “dintr-o bucata”, poza mi se pare slaba, la fel cum e si a lui Negoita, cu palma indreptata spre privitor, ceva in genul, “stai, nu te apropia!”, amendata si de alti comentatori. Alta eroare de comunicare: afisele lui Orban de pe citylight-uri (parca asa le zice panourilor din statiile de tramvai, autobuz, troleibuz). Meschine vizual, greu de descifrat, scremut ironice la adresa a doi contracandidati. Si toate astea doar in Bucuresti unde partidele mobilizeaza de regula tot ce au mai bun in materie de expertiza. Ce-o fii prin restul tarii, nu prea stiu, dar daca e sa spun ceva si de bine, vreau sa repar o nedreptate: Din tot ce am vazut/citit/auzit pina acum cea mai tare ramine, in opinia mea, candidata PRM-ista de la Bacau, cea cu “ incearca si cu o femeie” (am si auzit-o justificindu-se si mi s-a parut absolut onesta iar mesajul ei de-o autoironie de-a dreptul suprinzatoare pentru un politician roman, ca sa nu zic peremist). In schimb, afisul liberalei cu bita de baseball e de toata jena.
PS: Daca vreti sa vedeti, in schimb, de ce-s in stare bobocii comunicarii politice dati, daca puteti, o fuga luni, incepind cu ora 10, la Olimpiadele Comunicarii (vezi detalii pe www. olimpiadele comunicarii.ro.). Zece echipe de studenti (in majoritate) au muncit citeva saptamini sa ajunga in finala ca sa ne convinga ca Videanu nu e Bordureanu, ca Seres nu-i James Bond, ca Ponta e de fapt ecologist, ca Norica a ramas “virgina” dupa hirjoana cu Basescu, ca Nastase e “cel mai important sustinator al familiilor tinere cu venituri medii si mici, care locuiesc in mediul urban” (la asta era sa rid putin, dar m-am abtinut ca-s in juriu), ca inca multe altele. Va fii funy. Eu is curios de mor.
PPS: Pentru ce-i din afara Bucurestiului, dati aici de veste despre mesaje, sloganuri de campanie crete, indraznete, hazlii, ridicole sau geniale, dintre cele pe care le-ati vazut prin jur. Facem la urma si un clasament, un fel de “zmeura de aur”.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.