OPINIOMETRU Mai poate scoate Iliescu alegătorii PSD la vot?
Până la ieşirea din politică, Ion Iliescu rămâne un reper, indiferent în ce sens, pentru cei patru principali candidaţi la funcţia de preşedinte. Întrebarea, pusă astăzi în editorialul EVZ, este dacă Iliescu mai e ce-a fost. Mai poate el mobiliza electoratul PSD, va funcţiona pe post de sperietoare, aşa cum încearcă să-l prezinte Traian Băsescu?
Ioana Lupea anunţă, în EVZ, că Ion Iliescu se întoarce. Cum se întoarce însă?
Mircea Geoană, Traian Băsescu şi Crin Antonescu îl folosesc pe Ion Iliescu pentru a-şi transmite mesajele către alegători. Primul s-a autodesemnat continuatorul lui. Băsescu se defineşte prin delimitare de „sistemul ticăloşit” creat de Ion Iliescu. Iar Crin Antonescu doreşte să-şi comunice diferenţa faţă de amândoi, sugerând că el este mai bun decât Ion Iliescu, care e mai bun decât Traian Băsescu. Întrebarea este dacă fostul preşedinte îi mai poate scoate din casă pe alegători la un vot pentru sau împotriva lui. Ion Iliescu pare, mai degrabă, o haină veche scoasă din dulapul politicii şi scuturată în public. Citeşte aici
În Adevărul, Ovidiu Nahoi semnează un editorial corect şi inutil.
România traversează o criză gravă, profundă, generată nu de prăbuşirea băncilor din America, aşa cum le place politicienilor să creadă. Ar fi simplu de-ar fi numai asta! De fapt, criza noastră este dată de precaritatea legăturilor cu valorile lumii occidentale din care, cel mai adesea, am înţeles doar coşul plimbat prin hipermarket, mallul sau sutele de programe tv. Criza românească poate fi depăşită de o societate vie, vibrantă, cu gust pentru dezbatere, capabilă să se reconstruiască politic şi să-şi găsească un nou model de dezvoltare. Implicarea în proiectele publice trebuie valorizată public cel puţin la fel de bine precum reuşita individuală. Ba, chiar mai bine. Citeşte aici
Excelent editorialul lui Florin Negruţiu din Gândul.
Campaniile electorale aduc, de regulă, în spaţiul public, flecăreală de tejghetari şi nervi de inşi revoluţionari cărora una-două le sare ţandăra. Azi, mai mult decât oricând, atmosfera e de peluză, la putere e zeflemeaua, subiectele de discuţie sunt inepte. Războaiele pe viaţă şi pe moarte se încheie cu un „dă să te pup” pe amândoi obrajii. Top-modelă a campaniei este o autodeclarată „urmaşă a lui Traian”. Dilema naţională nu e „cum dracu’ ne vom plăti ratele la anul”, ci „câte pahare de whisky duce el”. De s-ar termina odată beţia asta naţională, îţi spui, numărând zilele care se scurg până la alegeri şi sperând ca lucrurile să revină la normal: căsuţa poştală să ţi se cureţe de atacurile violente ale spammerilor de partid, postacii-propagandişti de pe forumul ziarului să-şi ia concediu, istericalele de la televizor să se mai rărească iar ei, cei din vârful lanţului trofic, să-şi facă un binemeritat tratament cu zeamă de varză. Citeşte aici
Ion Cristoiu demonstrează “Cum lucrează PNL pentru candidatul Mircea Geoană”.
Fixarea votului de încredere pentru ziua de naştere a lui Traian Băsescu dă curs astfel strategiei comune a celor trei contracandidaţi. O dovedeşte printre altele şi faptul că liderii PNL, formaţiune ce acţionează deja ca parte a viitoarei coaliţii de guvernare – PSD-PC – PNL – UDMR -, au dat buzna în studiourile mogulilor pentru a justifica amânarea, lăsându-ne să înţelegem că e rezultatul acţiunii lor. Nu ştiu dacă liderii PNL sunt nătângi sau vicleni prin această înscriere perfectă în strategia Coaliţiei de la Grivco. Pentru că, deşi se bat cu pumnul în piept că ei au amânat votul pentru 4 noiembrie 2009, în realitate manevra aparţine PSD, mai precis lui Mircea Geoană. Citeşte aici
Dacă aveţi chef şi de altceva decât de politică, încercaţi un pic de Românie autentică, cu Vlad Petreanu.
Uşa culisantă are un mâner montat la futu-i mă-sa, strâmb, prins în două şururburi diferite, probabil ce-o mai fi găsit meseriaşul prin cutia de scule. Dar chederul – spre norocul călătorilor – e încă în bună stare şi izolează compartimentul de damful de pişat stătut ce se varsă dinspre toaletă. E un vagon de clasa I, ce are CFR-ul mai bun pentru clienţii săi. Citeşte aici