Șoferii de TIR antivacciniști – marionetele extremiștilor de dreapta. Lumea se delimitează de ei
În doar câteva săptămâni, șoferii de camion canadieni care protestează împotriva mandatelor de vaccinare împotriva coronavirusului au devenit aliații neașteptați ai dreptei globale.
Politicienii republicani i-au laudat pe camionagiii care au ocupat capitala Canadei. Convoaie imitatoare s-au extins din Noua Zeelandă în Franța.
Protestele împotriva S.U.A. și reglementările canadiene care le interzic șoferilor de camioane nevaccinați să treacă granița au început pe 28 ianuarie – și au atras în curând o serie de activiști anti-guvernamentali, figuri de extremă dreapta și oponenți ai restricțiilor pandemice în general.
Dar chiar dacă grupul vocal de camionagii, cunoscut sub numele de „Convoiul Libertății”, a captat atenția lumii, mulți dintre șoferii de camion din Canada se străduiau să se distanțeze de mișcarea pe care o consideră radicală și marginală.
În opinia lor, acțiunile protestatarilor – inclusiv închiderea comerțului transfrontalier și asediul capitalei – i-au afectat mai degrabă decât au ajutat șoferii din industrie și nu au reușit să rezolve problemele de muncă la care țin majoritatea camionagiilor.
Aceștia atrag atenția că doar un mic procent dintre camionagiii canadieni s-au alăturat demonstrațiilor, iar marea majoritate a șoferilor sunt deja vaccinați, potrivit asociațiilor de camioane și autorităților canadiene, citate de Washington Post.
„Există o minoritate vocală, care încearcă să ia fața titlurilor de ziar, dar o majoritate tăcută a lucrat de fapt zi și noapte”, a declarat Manan Gupta, editorul revistei Road Today, o revistă canadiană pentru camionagiii din Asia de Sud.
Aproximativ o treime din cei aproximativ 180.000 de șoferi de tractor-remorcă din Canada sunt imigranți, potrivit celui mai recent sondaj, din 2016.
Protestele au cauzat întârzieri mari la graniță și i-au forțat pe șoferi să facă ocoluri lungi. Astfel de întreruperi „nu sunt bine primite” de camionerii care nu participă la convoi, a spus Gupta, adăugând că „ei sunt cei care ne mențin lanțul de aprovizionare intact și funcțional”.
Ce este Legea privind situațiile de urgență, pe care Canada a invocat-o ca răspuns la protestele camioanelor din Canada?
„Aceste blocaje ilegale au avut un impact negativ asupra afacerilor membrilor și clienților noștri. Acestea au avut, de asemenea, un impact negativ foarte semnificativ asupra comunității noastre de șoferi profesioniști”, a declarat luni într-o declarație președintele Canadian Trucking Alliance, Stephen Laskowski.
Blocajele rutiere au împiedicat comerțul cu Statele Unite și au forțat companiile auto americane să reducă producția, ceea ce a determinat Casa Albă să solicite săptămâna trecută redeschiderea rapidă a rutelor de transport.
Blockades across border points and highways throughout the country are costing shippers and retailers significant losses while also impairing the hard work of truck drivers who continue to keep our essential goods moving https://t.co/Ysjn7RgpMS pic.twitter.com/qQpdFvXK9o
— CTA (@CanTruck) February 10, 2022
Unii dintre cei mai vizibili lideri ai convoiului nici măcar nu sunt camionieri. Și la demonstrații, steaguri confederate și semne pro-Trump s-au amestecat alături de emblema frunzei de arțar canadian. Au venit și bani de la donatori din Statele Unite.
James Bauder este o figură proeminentă și lider al grupului marginal Canada Unity, care este bine cunoscut pentru traficul de teorii ale conspirației.
Action4Canada, care a trimis vehicule și membri să se alăture convoiului, promovează, de asemenea, pe site-ul său, afirmația nefondată conform căreia Bill Gates dorește să folosească vaccinul pentru a implanta microcipuri la oameni.
„Ne folosesc numele în locul și momentul nepotrivit”, a spus Ajay Singh Toor, purtătorul de cuvânt al Asociației de Camioane din Coasta de Vest din Canada.
Drept urmare, cererile convoiului acoperă o gamă variată de la eliminarea tuturor măsurilor de sănătate publică până la înlăturarea lui Trudeau.
Teamsters Canada, un sindicat care reprezintă 15.000 de șoferi de camion pe distanțe lungi, a numit convoiul „o demonstrație disprețuitoare de ură condusă de dreapta politică și încurajată rușinos de politicienii conservatori aleși”.