Spania interzice reclamele pentru copii la sucuri, batoane de ciocolată, prăjituri și înghețate
Ministerul Consumului va interzice publicitatea pentru alimente și băuturi nesănătoase (inclusiv ciocolată, dulciuri, fursecuri, deserturi, sucuri și înghețate, printre altele) adresată copiilor și adolescenților la televizor, radio, rețele sociale, site-uri web, aplicații, filme și presă, relatează El Pais.
Ministrul Garzón presupune astfel că acel ”Cod Paos”, cu care sectorul alimentar se reglementează din 2005, s-a dovedit a fi „insuficient”, așa că se angajează să elaboreze un decret care să reducă ratele „alarmante” ale obezității infantile.
„Este o problemă gravă de sănătate publică”, a spus el.
Ministrul, care s-a aflat joi la Barcelona cu primarul, Ada Colau, a explicat că în cele din urmă reglementarea nu va fi realizată prin Nutri-Score, semaforul nutrițional voluntar pe care vrea să-l aplice în Spania și care a stârnit în mai multe controverse, prin notele bune pe care le dă unor alimente ultraprocesate și notele rele ale alimentelor sănătoase, precum uleiul de măsline.
În schimb, departamentul său mizează pe profilele nutriționale stabilite de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care sunt mult mai restrictive.
Reglementarea, programată pentru anul viitor, va afecta cinci categorii de produse care nu vor putea face publicitate minorilor indiferent de conținutul de nutrienți.
Prima categorie este cea a produselor de cofetarie cu ciocolata si zahăr, batoane energetice si toppinguri dulci si deserturi.
Este urmată de grupa alimentară care include prăjiturile și alte produse de patiserie.
Nu se va putea face publicitate pentru alte trei categorii care alcătuiesc sucuri, băuturi energizante și înghețată.
Pentru restul categoriilor de produse se stabilește o limită a conținutului de nutrienți la 100 de grame.
În acest caz, ele pot fi anunțate atâta timp cât nivelurile de grăsimi totale și saturate, zahăr total și adăugat și sare sunt menținute sub limitele stabilite pentru fiecare produs.
Ministerul amintește că acest cadru de reglementare este similar cu cel al unor țări precum Regatul Unit, Portugalia sau Norvegia. „Minorii sunt consumatori vulnerabili și avem obligația de a-i proteja împotriva publicității”, a spus ministrul.