Vindem subiect sau personaj? Rol sau job?

septembrie 12, 2009 0

Buun. Lista „neagra” a lui Sergiu Toader, cel mai hot subiect media. Catalin  Tolontan a impartit taberele in cei care vor urla ca e incalcata libertatea de expresie si aceia care vor spune ca democratia lupta si nedemocratic cu dusmanii sai. E foarte corecta observatia lui Comanescu, citind dupa BBC, „Never go for the most obvious solution”.
Ce vreau sa adaug este doar atit: faci audienta cu personaje sau cu tema, subiect? Aceasta e intrebarea. Iar injuratura, pamfletul iti aduc audienta cind n-ai nimic de spus. De aceea floricelele din injuraturi au atins maximum de rafinament in presa romaneasca.
Cred, de exemplu, ca Moraru si Ciutacu ar putea deschide o firma impreuna si sa incaseze apoi banii obtinuti din audienta scandalului dintre ei. Ei au de vindut doar niste masti, nu principii – miine se pot pupa si incepe un program impreuna. E si cazul lui Badea, Paunescu si multi alti comentatori din seria celor care joaca prost roluri de „imaprtiali”, „justitiari” etc.
Rol sau job?, cum zicea McLuhan, asta-i intrebarea. Putem face stiri ca la teatru – l-aducem pe Chireac sa vbeasca despre STS, de exemplu. Dar se pot face stiri mai putin jucate, mai putin indignate, doar stiri si opinii exprimate atent! Cea de-a doua varianta pierde teren  cam pe tot globul, dar devine si o miza deja etica intr-o religie a hoaxurilor.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.