Băsescu absolut îndrăgostit pînă peste cap pînă la insuportabil de publicitate

septembrie 27, 2007 0

Am citit declaraţiile preşedintelui la deschiderea IAA. Atîtea laude aduse publicităţii cred că i-au făcut să roşească pînă şi pe cei mai dedicaţi dintre publicitarii prezenţi. Nici cel mai sălbatic capitalist dintre capitalişti nu se mai cufundă în aşa ode ale publicităţii, o artă izvorîtă totuşi din nevoi ceva mai mult comerciale şi ceva mai puţin creative. Cel puţin eu apreciez o reclamă după cît de corectă e cu produsul şi consumatorul. Dacă vreau „creativităţi” bulversante, mă reorientez.

„Creativitatea împinge lucrurile la a arăta, la nivel maxim, ce însemnă libertatea de exprimare şi împinge concurenţa la limita maximă, pentru a oferi publicului cele mai bune condiţii, produse (…) În acelaşi timp, industria are meritul de a educa publicul pentru a fi exigent şi pentru a alege ce e mai bun pentru el. (…) Industria dumneavoastră este foarte importantă pentru educarea publicului. Aţi impus standarde morale în societate. Ceea ce comunicaţi dumneavoastră este credibil”, a subliniat Băsescu.

Mă rog, Băsescu laudă, de fapt, o maşinărie de marketing care a funcţionat destul de bine în cazul lui. Era şi Felix Tătaru, capul IAA pe acolo, omul care i-a construit imaginea în celebrele campanii. Dar, totuşi, standarde morale? Cu asterixuri şi tot felul de giumbuşlucuri cu buletinul? Am scris odată că preşedintele cîştigă cu o agendă de stînga, corect şi neisteric formulată. Dar iată-l gata să emită meditaţii furibund capitaliste cu standarde morale scrise pe cutiile de margarină.
  M-au enervat deja serios următoarele:

„Un motiv de adânc respect pentru orice politician care vine în faţa dumneavoastră sau se gândeşte la activitatea dumneavoastră este, spre exemplu, acela că dumneavoastră întâi cercetaţi, faceţi cercetări sociologice, cercetări de piaţă, după care abordaţi în creaţia dumneavoastră modul în care să comunicaţi către public”, le-a spus preşedintele celor prezenţi la deschiderea Summit-ului. El a adăgat că politicienii „procedează de obicei invers”, fiind, din acest motiv, „desprinşi de multe ori de realităţile populaţiei”.

 

Bun, politicienii sînt desprinşi de realităţi. Dar soluţia nu e în niciun caz studiul de piaţă. Ar fi o soluţie comică sau măcar un subiect bun de roman SF. Inferenţe de astea gen compunere de clasa a patra mă cam deprimă. Studiul de piaţă nu e acelaşi lucru cu „studiul de cetăţeni”. Prefer softul cu Băsescu-spirit-critic, nu-mi place softul cu ce-studii-de-piaţă-frumoase-aveţi. Citatele sînt de pe Mediafax

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.