Cum a supraviețuit pilotul aruncat pe acoperișul avionului, la 5.300 de metri altitudine, de ruperea unei ferestre

Cum a supraviețuit pilotul aruncat pe acoperișul avionului, la 5.300 de metri altitudine, de ruperea unei ferestre

octombrie 17, 2021 0

Căpitanul Tim Lancaster și primul ofițer de zbor, Alistair Atchison, pilotau cursa 5390 a British Airways, un BAC 1-11, de la Birmingham la Malaga.

În timpul ascensiunii, la atingerea altitudinii de 5.300 de metri, când începuse servirea mâncării la bord, parbrizul de pe partea căpitanului s-a desprins brusc.

Fereastra astfel deschisă l-a aspirat literalmente pe căpitan. Capul și trunchiul erau în aer liber, în timp ce picioarele îi rămăseseră înăuntru, unde îl țineau strâns însoțitorii de zbor.

După cum a readus în actualitate Diario Sur, întâmplarea din iunie 1990, descrierea accidentului de pe site-ul specializat aviation-safety.net, care recreează evenimente aeriene pe baza rapoartelor oficiale, a sunat astfel:

„La ora 07:33, în timp ce echipajul de cabină se pregătea să servească mâncare și băuturi și pe măsură ce aeronava a urcat la o altitudine de presiune de aproximativ 17.300 de picioare, a fost un vuiet puternic, iar ceața de condens a umplut fuselajul.

Echipajul de cabină și-a dat imediat seama că a avut loc o decompresie explozivă.

Acțiunea rapidă a unei însoțitoare de bord din cabină, Nigel Ogden, i-a salvat viața lui Lancaster. L-a apucat strâns în jurul taliei, în timp ce pilotul se sprijinea literalmente pe acoperișul avionului.

Îl țineam încă pe Tim, dar brațele mele s-au slăbit și apoi a alunecat. Am crezut că îl voi pierde, dar a ajuns îndoit în formă de „u” în jurul ferestrelor.

La un moment dat, toată lumea a crezut că totuși căpitanul este mort, dar copilotul a ordonat echipajului de cabină ca pentru nimic în lume nu dea drumul trupului. Mi-era teamă că va scăpa și va lovi motorul din stânga, provocând un incendiu sau o defecțiune a motorului.

Copilotul Atchinson a preluat comenzile avionului, în timp ce ușa cabinei a fost aruncată larg și haosul a domnit printre pasageri.

Atchitson nu a avut de ales decât să înceapă o coborâre de urgență foarte repede, pentru a ajunge la o altitudine care să ofere suficient oxigen, deoarece avionul nu era echipat să-l asigure tuturor celor de la bord. El a reactivat pilotul automat care fusese temporar dezactivat și a lansat un apel de ajutor.

Zborul a întors urgent către Southampton, care era cel mai apropiat aeroport, pentru a încerca să salveze pasagerii, într-o situație foarte delicată. Cu enorme probleme tehnice și de vizibilitate, avionul a reușit să aterizeze la 7:55 dimineața.

Nu a fost niciun pasager rănit, în ciuda episoadelor de panică trăite.

Și în mod miraculos, pompierii l-au coborât pe pilot din exteriorul avionului, care a fost dus la Spitalul General din Southampton cu fracturi osoase la brațul drept și la încheietura mâinii, cu degetul mare stâng fracturat, vânătăi, degerături și comotie, dar încă în viață!

«Îmi amintesc că a existat o bubuitură și că fereastra a dispărut. Am fost imediat absorbit. Primul meu gând a fost că a trebuit să încerc să respir în continuare. Nu am simțit nici o durere în timp ce totul se întâmpla, dar îmi amintesc lovitura vântului „, a declarat Lancaster presei de atunci.

Ancheta de după incident, care a făcut înconjurul lumii, a arătat că incidentul a fost provocat de înlocuirea parbrizului care a fost deschis, deoarece fuseseră folosite șuruburi care nu erau exact cele specificate de producător, ceea ce a făcut ca fereastra să zboare efectiv în aer.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.