Gay-Parade spontan la concertul Madonnei


    “Fata, nu mai suport soarele asta. Trebuie sa ma duc la umbra”, ii spune un tinerel cu barba amicului sau, la fel de tanar si de ras pe piept. La o privire mai atenta, sunt vreo opt. Ceva mai incolo, langa poarta de acces catre Gazonul A din Parcul Izvor, un durduliu isi priveste languros jumatatea masculina. Nu e inca ora cinci si jumatate, cand au aflat din ziare ca se va putea intra la concert, dar “fetele” vor sa se distreze, chiar daca risca o insolatie. Si pe masura ce trece timpul, iar coada creste exponential, revarsandu-se in strada, Mimi recunoaste din ce in ce mai multi apropiati. “Esti broccoli la cap? Pai aici vine toata gay-imea… aici ne-am dat intalnire, asta e adevaratul gay-parade pentru noi. De ce sa iesi in strada ca sa te bata lumea? Ne vedem la Madonna”, adauga Mimi, adica Mirel pe numele lui adevarat.
    Pax Madonna
    Parinti cu tancii de mana, adolescenti sau oameni de afaceri, veniti direct de la birou, incep sa stearga diferentele genetice dintre specia umana si cea a oilor, inghesuindu-se catre strunga unde se verificau biletele. “Fetitele” chicoteau de fericire. Mai ales ca prietena lui Mimi, Zeita sau Fantezia, nici el nu mai stia cum o cheama, deoarece spune ca era cam beat atunci cand s-au cunoscut, nu aparuse. Odata intrati, homosexuali si heterosexuali deopotriva au un singur scop: sa ajunga cat mai aproape de scena. Pentru cei cu bilete in Gazonul A, asta inseamna la vreo 16 metri de locul unde va calca diva. Adica lipiti de gardul care separa zona unde biletul “in picioare” era 160 de lei, de cea pentru care trebuia sa platesti 600, pentru cam aceleasi conditii de stationare. “Il vezi pe ala? Cica e creator de moda. E gay toata ziua. L-am si vazut. La evenimente din astea vine cu prietena lui cea mai buna, ca sa nu afle lumea ca e pe invers”, explica Mimi, ajuns cu gasca lui de fete in cel mai avantajos loc: in dreapta scenei, putin in diagonala. In spatele sau, doi amici infiripau deja o idila atunci cand Paul Oakenfold, DJ-ul care a deschis concertul Madonnei, a aparut pe scena. Unul din ei, venit din provincie de dimineata, avusese timp sa se si gateasca: o freza emo, cu cateva extensii mov. “M-a costat 500 de mii, dar venisem pregatit cu doua milioane. Credeam ca ma scalpeaza de bani astia din Bucuresti la coafor. Dar pentru Madonna as fi dat oricat. Poate imi strica freza cineva, ca ii fac eu cocul…”, spune el, suflecandu-si tricoul peste burta.
    La o privire mai atenta, se poate observa cum peste tot se vad baieti tinandu-se de mana sau care se privesc languros si tin tigara intre varfurile degetelor. Acelasi lucru s-ar putea spune si despre femei, dar Mimi crede ca acolo e mai dificil sa faci distinctia intre homosexuali si heterosexuali: “Uneori, asa sunt fetele, mai lipicioase. La baieti e mai usor. Uita-te la ala in maiou, de exemplu: Are muschi, merge la sala, dar si-a tras o tunsoare de gay si are maioul bagat in chiloti doar in fata, ca sa i se vada banda de la boxeri”.
    Feriti de pumnii neolegionarilor si fanaticilor religiosi, homosexualii romani au erupt de fericire cand pe scena a aparut Diva. De fapt, pentru a pastra adevarul istoric, bucuria lor incepuse putin mai devreme, cand au iesit la incalzire dansatorii Madonnei.
    Huiduieli de o clipa
    Organizatorii concertului dadusera cifra de 70.000 ca estimare referitoare la numarul de persoane care se vor strange in Parcul Izvor din centrul Bucurestiului. Pe la noua si jumatate seara, cand Madonna incepea sa fie huiduita pentru o intarziere care i-ar face pe englezi sa regrete ca au gazduit-o ani buni la ei in tara, pe cand era maritata cu regizorul Guy Ritchie, multimea depasise insa domeniul cifrelor exacte. Aproximarea se putea face doar in termeni medievali : “cita frunza si iarba”. Si mai toti erau furiosi ca dupa o asteptare de peste patru ore, Diva nu isi facea aparitia. Insa odata cu primele reflectoare care au colorat atmosfera, ei s-au calmat precum o masa amorfa de bebelusi veseli la vederea sanului matern. Aplauze, tipete, chiuituri, sarituri si o portie suplimentara de inghesuiala.
    Ecrane gigantice, care se frang in bucati pentru a migra pe scena impresionanta si a se recompune in functie de coregrafia fiecari melodii. Lasere si lumini. Costume care de care mai extravangante si o mica, dar inimoasa armata de dansatori. Cativa instrumentisti si vreo doua domnisoare pentru backing-vocals. O masina decupata din epoca lui Al Capone, mai ceva ca autoturismul facut pe comanda pentru Radu Mazare, primarul Constantei. Un pian care se ridica din mijlocul scenei, un ring de box si proiectii virtuale ale lui Britney Spears si Justin Timberlake. Toate au culminat cu prezenta unui grup de lautari romi, care au transformat hitul “La Isla Bonita” intr-un posibil generic pentru telenovela romaneasca “Inima de tigan”. Unii ziceau ca sunt din Rusia, altii ca ar fi unguri de origine. Nimeni insa nu credea ca sunt din Romania.

    Mesaje anti-discriminare

    Repetand ciclic refrenul “Hello Romania”, Madona a tinut si un mic discurs multimii adunate langa Palatul Parlamentului. Le-a vorbit despre faptul ca romii sunt discriminati in Europa de Est. Iar multimea i-a bagat pe gat un val de huiduieli. A mai spus Diva ca oamenii sunt egali si trebuie tratati cu respect, indiferent de rasa, sau de preferintele sexuale. Si homosexualii au erupt din anonimitatea in care se cufundasera. Dupa cum un alt moment de euforie generala a fost aparitia unui dansator care l-a imitat pe Michael Jackson intr-un fel de omagiu scenic.
    Niciun bis. Doar mesajul sec “Game Over” a aparut pe ecrane inainte ca echipa tehnica sa inceapa sa stranga boxele care au dinamitat linistea Dambovitei, aratandu-le romanilor ca o femeie trecuta de 50 de ani are o rezistenta fizica mai mare decat multi din jucatorii din campionatul national de fotbal, dansand aproape continuu timp de doua ore.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here