Miocardită și pericardită după vaccinarea cu Pfizer? EMA: ”Continuăm monitorizarea de siguranță”

Miocardită și pericardită după vaccinarea cu Pfizer? EMA: ”Continuăm monitorizarea de siguranță”

iunie 17, 2021 0

Atât în ​​Israel, cât și în Statele Unite, au fost raportate cazuri de miocardită (inflamația mușchiului inimii) și pericardită (inflamația membranei care înconjoară inima) la persoanele vaccinate împotriva coronavirusului, în special cu Pfizer și Moderna.

Aceste episoade sporadice, înregistrate în special la tineri, sunt studiate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), dar Agenția Spaniolă pentru Medicamente tocmai a exclus în al șaselea raport de farmacovigilență privind vaccinurile covid-19, publicat marți, «relația de cauzalitate „între acest tip de efect advers și imunizarea împotriva Covid, relatează La Voz de Galicia.

Comitetul european de evaluare a riscurilor la farmacovigilență (PRAC) al Agenției Europene pentru Medicamente (EMA) a lansat o evaluare după ce a aflat despre cazurile din Israel – care nu au fost grave, s-au soluționat în câteva zile și, în cea mai mare parte, au afectat bărbații sub 30 de ani ani. Simptomele au apărut la câteva zile după administrarea vaccinului, aproape toate după administrarea celei de-a doua doze de ser Pfizer.

Comitetul de evaluare a riscurilor la farmacovigilență (PRAC) al Agenției Europene pentru Medicamente (EMA) nu a raportat nicio „relație de cauzalitate” între cazurile de miocardită și pericardită la oameni, vaccinate cu Pfizer împotriva coronavirusului.

„Analizăm preocupările privind cazurile de miocardita și pericardita raportate după vaccinarea cu Pfizer. Până în prezent, nu există suficiente date pentru a stabili o relație de cauzalitate. Monitorizarea de siguranță va continua”, au raportat oficialii agenției într-o conferință de presă, citați de El Mundo.

Avatar
Nicoleta Ion
Nicoleta Ion
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.