Copilul teribil din online-ul românesc

octombrie 1, 2009 0

Emi-Small
Se prezintă mai modest decât o să îl lăudăm noi aici. La fel ca Vladimir Oane, de Emi Gal nu au auzit în afara online-ului decât cei care l-au văzut într-o reclamă la Pepsi din vara asta unde el spunea: “Eu pot”.
Şi unul şi celălalt sunt tineri şi pe bună dreptate numiţi copii teribili ai online-ului românesc. Vladimir Oane câştiga anul trecut, cu un proiect web, UberVU, care uşurează utilizarea platformelor sociale, la Seedcamp Week. Este cea mai importantă competiţie europeană destinată start-up-urilor din online.
Anul acesta a venit rândul lui Emi Gal să se afirme la SeedCamp. La numai 23 de ani, Emi Gal a intrat în competiţie cu proiectul LayeredBrain, o platforma de video management care îi ajută pe cei care fac filme şi le încarcă apoi pe web să şi scoată bani palpabili din ele. Bucureşteanul a fost recompensat cu 50.000 de euro, plus trei luni de stat la Londra unde are ocazia să îmbunătăţească platforma. Emi Gal ne povesteşte cum se vede succesul pe web la vârsta sa.

Cum ţi-a venit ideea pentru Layered Brain?
Totul a început anul trecut, când împreună cu echipa de la Brainient m-am apucat să construiesc o platformă de video management, Veevid. În februarie anul asta, am aplicat pentru Mini Seedcamp Paris şi-am intrat în finală. Am câştigat, iar experienţa a fost atât de tare încât am aplicat şi pentru Mini Seedcamp Londra, unde am intrat din nou în finală.
Discutând cu antreprenori, investitori şi potenţiali clienţi la toate evenimentele astea, am descoperit că internetul nu are nevoie de încă o platformă de video management, ci de un tool care să-i ajute să facă bani.
Scurt pe doi, LayeredBrain a apărut datorită faptului că am cerut feedback de la foarte mulţi oameni, foarte devreme. Dacă nu lansam Veevid şi nu îl inscriam la toate competiţiile posibile, n-am fi descoperit că nu ne concentram pe problema corectă.
Cât timp a durat dezvoltarea serviciului şi câţi oameni din Brainient (n.r. firma pe care Emi Gal o deţine) s-au ocupat de realizarea Layered Brain?
De LayeredBrain s-au ocupat 4 oameni timp de aproximativ 4-5 luni. Suntem o echipă mica (5 oameni full-time, 1 part-time plus câţiva colaboratori cu care lucrăm pe proiect), dar suntem pasionaţi de ceea ce facem şi vrem să încercăm să schimbam lumea. Sau, mă rog, o parte din ea.
Spune-ne, pe scurt, cum funcţionează Layered Brain.
LayeredBrain pune la dispoziţia proprietarilor de conţinut video trei tool-uri care îi ajută să facă bani:
1. În primul rând, aducem publicitate video mai bine platită, prin integrarea cu ad-network-urile cele mai mari (deocamdată Doubleclick şi Brightroll) şi selectarea celor mai profitabile ad-uri pentru client.
2. Îi dăm posibilitatea să ataşeze link-uri obiectelor din video. Noi convertim automat link-urile în affiliate links (pentru site-urile mari de e-commerce: Amazon, Topshop, Dell şi multe altele), şi de fiecare dată când se face o vânzare, clientul nostru primeşte un comision.
3. Punem la dispoziţia publisherilor elemente interactive cum ar fi sondaje, formulare de contact, cuepoints şi altele, care apar direct în player-ul video.
Platforma se integrează ca un „layer” peste infrastructura curentă a clientului. Drept urmare, integrarea cu orice client durează doar câteva minute.
Cui se adresează Layered Brain?
Orice proprietar de conţinut poate folosi LayeredBrain pentru a face bani. Punem la dispoziţia clienţilor un API prin care pot integra platforma noastră cu orice tip de CMS sau platformă de video management (Brightcove, Veevid, Vimeo, etc).
Care este valoarea finanţării pe care ai primit-o în cadrul Seed Camp? Ce înseamnă pentru tine să te numeri printre câştigătorii din acest an de la Seed Camp?
În cash, 50.000 de euro. Dar pe lângă bani, mai vin o grămadă de beneficii financiare şi non-financiare, cum ar fi vizibilitate, credibilitate, spaţiu de birou (aproape) gratuit, servicii legale din partea casei şi multe, multe altele.
Cât despre ce-nseamnă pentru mine să fiu câştigător SeedCamp, răspunsul e simplu: multă muncă :-).
Cum vezi tu viitorul industriei de conţinut video pe Internet? Cum vezi concurenţa dintre TV şi online pe segmentul video? În ce fel crezi  că se va realiza în viitor convergenţa dintre acestea două?
Cred că conţinutul video pe internet va deveni din ce în ce mai interactiv. Avantajul internetului este că dă posibilitatea oricărui utilizator să interacţioneze cu conţinutul video pe care-l urmăreşte.
În viitor, cred că bugetele de publicitate se vor muta din ce în ce mai mult de pe TV pe online video, pentru că pe internet poţi construi campanii plătite în funcţie de performanţă, nu la kilogram a.k.a. „punct de rating”, cum se întâmplă în televiziunea clasică.
Cât despre convergenţa între TV şi online video, în primul rând cred că din ce în ce mai multe televiziuni vor începe să creeze conţinut pentru online. În al doilea rând, cred că toate emisiunile, buletinele de ştiri, serialele şi aşa mai departe vor avea o componentă foarte puternică, axatăa pe comunitate & social, în online.
Cum vezi tu evoluţia publicităţii online peste 10 ani? Ai putea să faci câteva scenarii?
Vorbind despre publicitatea video, uite cum văd eu lucrurile peste 10 ani: Voi urmări The Jay Leno Show direct pe internet, proiectat pe plasma mea cu diagonală de 1m. Robbie Williams va veni să-şi prezinte ultimul hit, iar în dreapta ecranului vor fi listate melodiile de pe albumul respectiv. În două clickuri voi putea să cumpăr melodiile pe care le doresc, care vor fi automat importate în contul meu de iTunes.
După Robbie Williams, va veni Natalie Portman pentru a-şi promova noul film. Tot din două clickuri, voi putea să-mi rezerv bilete la avanpremieră şi voi putea da click pe perechea de Manolo Blahniks din picioarele ei, pe care o voi cumpăra şi trimite prietenei mele la celălalt capăt al planetei, în doar câteva clickuri.
Ce vei face timp de trei luni la Londra?
Eu m-am mutat la Londra înainte de a câştiga Seedcamp, intuind că voi câştiga dar fără să pariez pe asta. Mă voi ocupa de vânzări, business development şi networking. În acelaşi timp, super-echipa mea din România se va ocupa de dezvoltarea produsului şi chestiuni tehnice.
Recomand tuturor celor cu aspiraţii internaţionale să încerce să facă ce fac eu acum. Business Development în Londra (sau Berlin) şi Product Development în România.
Ai doar 23 de ani. Cum se simte un tânar ca tine în această postură? Care crezi că sunt atuurile care te-au ajutat până acum în ceea ce faci?
Aş minţi dacă aş spune că nu-mi place. E mişto. Foarte mişto. Sunt pasionat de ceea ce fac şi sunt norocos că pot face ceva ce îmi place. În acelaşi timp, am foarte multă responsabilitate pe umeri: echipa mea, clienţii, partenerii, iar acum – investitorii.
Cred că sunt 3 lucruri care m-au ajutat să ajung aici: În primul rând, m-a ajutat faptul că sunt un risk-junkie. Îmi place să risc, să încerc, să mă arunc de la 100 de metri înălţime fără să fiu 100% sigur că o să mă ţină coarda.
În al doilea rând, perseverenţa. Nu perseverenţa încăpăţânată, pentru că după cum ştii şi tu, am închis până acum câteva proiecte, ci perseverenţa în a găsi soluţii pentru problemele pe care le descopăr
În al treilea rând, oamenii din jurul meu. Am cunoscut oameni care m-au ajutat, care m-au înjurat (şi care mă înjură în continuare), oameni care mă încurajează şi susţin sau care mă critică. Toţi oamenii ăştia m-au ajutat să mă formez, să cresc, să devin mai bun şi mai deştept :-).

Urmăriţi mai jos cum funcţionează Layed Brain.

VoxPublica
VoxPublica
Lasă un răspuns

Your email address will not be published.