ONU: Ne mai rămân doar NOUĂ ani pentru a salva Pământul. Nu lăsa frigiderul deschis, nu abuza de hârtie igienică!
Esther Acebo este convinsă și ea, ca tot mai mulți pământeni: este timpul să ne trezim pentru a acționa! Și trebuie să o facem în curând: ONU avertizează că, în termen de nouă ani, impactul schimbărilor climatice va fi ireversibil. Soluția este, printre altele, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Pentru toți: companii, oameni și instituții.
Oamenii doresc schimbarea: în întreaga lume, 90% dintre oameni doresc să trăiască mai sănătos și mai durabil, dar 37% nu pot găsi o modalitate de a face acest lucru.
Ei știu că planeta este singura casă pe care o avem și că, dacă vrem să continuăm să trăim pe ea mâine, trebuie să ne transformăm obiceiurile astăzi, începând cu propria noastră casă.
Deoarece – spun datele oficiale ale ONU – gospodăriile sunt conectate cu 60% din emisiile de gaze cu efect de seră, consumă aproximativ o treime din energie și, de asemenea, 10% din apa utilizată în lume.
Din fericire, există o parte pozitivă care apare dintr-o întrebare specifică: putem trăi într-un mod mai durabil? Este fraza care lansează, în numele tuturor, modelul și activistul Jon Kortajarena, în ”Fără plan B”, capitolul 1 din seria Origini.
Iar răspunsul, din fericire, este unul cert: putem!
Într-un mod simplu, accesibil, fără a depune eforturi mari, contribuția noastră individuală are un impact pozitiv asupra mediului. Dar nu o putem face singuri.
În căutarea unei vieți mai durabile, companiile, instituțiile și oamenii trebuie să lucreze în echipă. Doar așa vom obține un rezultat care ne va aduce beneficii tuturor.
Că nu există planetă B știm deja. Dar, din fericire – din nou – există mici gesturi zilnice și individuale care sunt originea soluției și care sunt în mâinile noastre. Jon Kortajarena o spune deja într-o filmare, alături de invitata sa.
„Este mult mai interesant să faci lucruri, oricât de mici ar fi, decât să nu faci nimic”. Ceva care este, de asemenea, ferm înrădăcinat în convingerile lui Esther Acebo, cu care modelul Jon Kortajarena vorbește despre durabilitate:
„Cred că există multe lucruri mici care pot fi schimbate”.
Actrița și protagonista fenomenului La Casa de Papel propune să începem cu un gest mic și puternic. De exemplu, puteți începe prin a nu lăsa frigiderul deschis prea mult timp. Sau de a nu abuza de hârtia igienică. Nu puneți mașina de spălat pentru o pereche de șosete! Așteptați să o faceți când are o capacitate de 82%.
Alte micile acțiuni: reciclați o sticlă de plastic, cumpărați alimente în vrac pentru a evita consumul masiv de plastic, nu risipiți alimente, folosiți textile din bumbac 100% durabile și iluminare cu LED și mențineți termostatul la 26 ° C vara. Și acestea sunt doar câteva idei care pot ajuta la schimbarea lumii!
Instituțiile și companiile sunt, de asemenea, incluse în această diviziune de responsabilitate necesară pentru a opri schimbările climatice, care doresc să contribuie cu deciziile și acțiunile lor la o viață mai durabilă și, în cazul specific IKEA, să ajute mai mult de un miliard de oameni pentru o viață mai bună în limitele actualele Pământului.
Ikea și-a propus să realizeze acest lucru până în 2030. Pentru că o viață mai bună înseamnă și o viață mai sănătoasă și mai durabilă.
Pentru a face acest lucru, IKEA are o strategie care se articulează în jurul a trei obiective cheie: să promoveze o viață mai sănătoasă și mai durabilă acasă, să fie o afacere 100% circulară care luptă proactiv împotriva schimbărilor climatice și să construiască o societate mai dreaptă și mai incluzivă.
Înainte de 2030, compania suedeză și-a propus să fie o una climatic pozitivă: una care are un impact pozitiv asupra planetei și care regenerează resursele pe care le folosește, continuând să crească și financiar Se estimează că combinația amprentei sale climatice directe și indirecte este de 0,1% din emisiile totale de gaze cu efect de seră din lume.
De exemplu, din 2015, întreaga gamă de iluminat IKEA este LED. În plus, 100% din bumbacul din produsele sale provine din surse durabile și a eliminat materialele plastice de unică folosință atât în sortimentul său, cât și în cafenelele și restaurantele sale.